Ik ben recentelijk gewisseld van XBMC naar Plex, maar tot mijn grote teleurstelling werkte de uitzending gemist plugin niet. Eerst werkte de sectie met de laatste zeven dagen nog wel, maar toen ik dit vorige week probeerde, werkte dat ook niet meer.
Gewend zijnde aan XOT-UZG (XBMC Online TV), was dit erg jammer. Voor de lol keek ik, met mijn gelimiteerde kennis van Python, in de code en heb wat wijzigingen aangebracht. Nu werkt de "Laatste 7 dagen" optie weer, en er is een begin gemaakt aan de "Selecteer een programma", maar dat is nog niet echt af.
Goed, ik loop te ramblen. Ik heb dit topic gemaakt omdat ik een paar vragen had:
1. Is er een mogelijkheid om de store te updaten met deze code?
2. Is er iemand met veel betere python kennis die wil helpen met deze plugin af te maken?
Uiteindelijk hebben wij natuurlijk het liefst een update als XBMC Online TV, in ieder geval voor Nederlandse streams.
Tegenwoordig heeft toch iedereen in NL dat ingebouwd in de TV? via CI+ Interactief of met decoder of via de site kan men toch al terug kijken? Dus zie het nut van de plugin niet echt maar snap je wel. Denk dat Sander daar het beste zelf op kan reageren.
Naja, ik heb een Samsung TV van vijf jaar geleden ofzo en geen digitale TV, maar een DVB-S2 kaart in m'n mediacenter.
Ik heb ook niet heel veel zin in NOG een kastje, dus voor mij is de plugin wel lekker ja.
Het is ook wel fijn om alle media onder te brengen en dat je niet van HDMI input moet wisselen als je even naar Uitzending Gemist wil of iets dergelijks.
Maar ik wacht op Sander, hij had al ergens aangegeven er aan te werken (dat zag ik natuurlijk pas nadat ik deze thread begon). Had 'm aangeboden mijn wijzigingen door te geven, maar nog niets gehoord. Ik denk dat hij het zelf wel beter kan, maar toch. :P
Hier hetzelfde verhaal. De Uitzending Gemist plugin staat er netjes tussen. Maar het logo (het icon) is blank. En als je er op klikt zie je alleen een keuzemogelijkheid 'laatste 7 dagen' maar geen content. Jammer hoor... Ik kan nu niet meer doen dan afwachten...
Tegenwoordig heeft toch iedereen in NL dat ingebouwd in de TV? via CI+ Interactief of met decoder of via de site kan men toch al terug kijken? Dus zie het nut van de plugin niet echt maar snap je wel. Denk dat Sander daar het beste zelf op kan reageren.
Niet iedereen die UZG kijkt woont in Nederland. In het buitenland moet je naar andere oplossingen zoeken. Ik gebruik bijvoorbeeld een Roku in combinatie met een Plex server op Linux om toch op gewone TV naar Nederlandse programmering te kijken.
Ik worstel nog steeds om Plex werkend te krijgen, ik snap er niet zo veel van maar ik begrijp nu dat ik een server moet opzetten op een PC (laptop) en dat ik die dan via WiFi kan connecten met mijn tablet waar ik een app heb gekocht voor € 3,69. Ik wil Plex enkel en alleen gebruiken voor Uitzending Gemist en RTL XL maar als ik het zo lees werken deze plugins niet (meer). Ik zou me dan ook graag de moeite besparen als het toch niet werkt. Wie kan mij alsjeblieft een helder antwoord geven over hoe en wat en mogelijk ook wat hulp met installeren zou welkom zijn. Alvast hartstikke bedankt!
Jij kunt net zo goed direct de gratis eigen apps van Uitzending Gemist en RTL XL op de tablet installeren in dat geval.
Dat kan alleen in Nederland. Die apps worden bijvoorbeeld in de iTunes store buiten Nederland niet aangeboden. Je kunt natuurlijk een Nederlands account aanmaken als je toevallig een keer in NL bent en het dan installeren, maar dat is dan nog steeds geen garantie dat het werkt als je weer in het buitenland bent. Plex is dan een mooie oplossing plus dat je het niet alleen op tablets kunt bekijken, maar alle devices die met je Plex server werken (phones, tablets, Smart TV, streaming boxes zoals Roku).
Back on topic: Is er nog iemand aan het kijken naar een oplossing voor de Uitzending Gemist / NPO channel? Ik mis het ook heel erg. Ik probeer programmas te bekijken door ze in de plex queue te zetten, maar dat is een ontzettend gedoe vind ik. Het is makkelijker door een lijst te gaan op de plex channel en iets te kiezen, met name voor mijn andere huisgenoot (lees: echtgenoot) die wat minder technisch is onderlegd.
Ik ben tijdje bezig geweest om de NPO app via de API van mobile te laten werken. Dus alles wat je op je mobiel kan terug kijken dat je dat ook via de channel kan van NPO.
Hier zou ik einde van de week is naar kunnen kijken of ik het af kan maken en publiceren / merge request aanvragen op git.
Je kunt moeilijk doen maar mijn oplossing is: OpenVPN op je router of NASje thuis en als je elders bent gewoon vpn opstarten op je tablet/smartphone en daar de NPO app gebruiken. Werkt gemakkelijk en ben je niet afhankelijk van anderen die met veel moeite een apje moeten maken.