"Unable to start playback"

Hej, 

Jag kör Plex från min PC via iPhone 4S till AppleTV (3d gen) och har haft denna konstellation sedan i höstas. Detta har fungerat relativt smärtfritt fram tills igår. 
Nu får jag upp följande meddelande i min iPhone när jag försöker spela upp videoklipp i applikationen:

"Unable to start playback
This item can't currently be played." 

Det enda jag kan göra är trycka "OK" och där är jag nu fast.. 

Jag har startat om appen, mobilen, AppleTVn, nätverket, PMS men det vill ändå inte fungera. 
Jag kan spela upp mediafilerna i webbläsaren men alltså inte i mobilen vilket gör att jag inte kan se det på teven. :( 

Någon som har en gissning vad mitt problem beror på?
Oerhört tacksam för svar givetvis! Tack på förhand. 

*Edit:
Nu börjar appen spela upp videon i en kort sekund innan applikationen ger vika och kraschar. Efter det kommer "Unable to..." vid nya försök...

Ingen som kan tänkas veta vad detta beror på? :(

Kör du PMS på en enhet med en ARM-processor eller Atom? Alltså kör du PMS på t.ex. ett NAS?

Kör du PMS på en enhet med en ARM-processor eller Atom? Alltså kör du PMS på t.ex. ett NAS?

Nope, jag har en vanlig Intel i5 på 1.4 ghz :/

Vilken version av PMS kör du?

Version 0.9.8.18

Version 0.9.8.18

Och vilka filer funkar och vilka funkar ej? mp4? mkv? Och om du hittar några som funkar bättre än andra, kolla då vilka codecs som används i dom så vi kan försöka hitta en röd tråd. Jag behöver också se Plex Media Server.log som visar vad som händer då du försöker spela upp filen och får det där felmeddelandet. Se min signatur för att hitta info om logfilerna.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.