Plex was unable to play this video på IOS

Hej

När jag spelar upp vissa typer av filmer och TV-serier på Iphone eller Ipad så får jag meddelandet “Couldn´t start playback” & “plex was unable to play this video”.

På min macbook pro fungerar allt som det skall. Även på min Macmini. All min media ligger numer på en Readynas med Linux Plexserver på. Dock hade jag samma problem när jag hade servern på min Macmini så jag tror inte felet ligger hos Readynasservern. Min gissning är att det är en bugg i iOS klienten men jag blir tveksam eftersom ingen annan verkar lida av samma problem.

Någon som vet?

Erik

Jag är redo att betta en mindre summa på att de filmer som inte fungerar är i ett format som inte kan transcodas av PMS. Såsom ISO, IMG eller liknande. Kan det vara så?

Tyvärr inte. TV-serien som inte fungerar är t ex i AVI format. VLC spelar den utan problem men tyvärr inte Plex.

Mvh

Erik

Kan den inte? Jag har .iso-filer och .img-filer som funkar...? Beror det på vilket program som har använts för att skapa dem då?
Däremot är inte riktigt alla iso-filer med i min filmlista i Plex, och de filmerna kan VLC visa utan problem.

ISO streaming till iOS och Android stöds ännu inte, så jag vore extremt förvånad ifall du fått det att fungera. Kan du göra mig en tjänst och trippelkolla att du verkligen får det att fungera.

Nja, det är nog mer troligt att felmeddelandet du får i iOS-klienten beror på det inscannade materialet i PMS. Det är mest troligt ingen bugg i iOS-klienten.
Har du din PMS installerat i Windows, Mac eller Linux?

Bravehart.iso, Dårfinkar och Dönickar.iso, Eddie Medusa Privat Pirat.iso, I Rymden finns inga känslor.img, In a better world.img funkar. Men inte Mary Poppins.iso. Så det är lite olika (har testat på iPhone4 4.3.4).

Extremt intressant. Du är den första jag pratat med som får det att funka. Vilket leder mig till att tro att du gör något lite annorlunda då du rippar dina DVD-filmer. Tell me... tar du bort menyerna från DVD-filmen då du rippar? Kan du kolla om du hittar en röd tråd mellan de som funkar och de som inte funkar?

Materialet fungerar perfekt när jag ser på min macmini/imac/macbook. Det är bara på iOS klienter som materialet inte fungerar. Jag har PMS för Linux installerat på en ReadyNas Ultra plus.

Mvh

Erik

Du skrev tidigare att det funkade i VLC, men funkar de där specifika filmerna även i Plex.app på din Mac då de spelas från samma PMS som du försöker använda från din iOS-enhet?
EDIT: Och då menar jag inte att du ska spela filmerna genom att dubbelklicka på filmen och använda Plex som uppspelningsenhet, utan jag menar att du väljer filmen innifrån Plex.app från den PMS du som försöker använda från din iOS-enhet.

Jo, de funkar på alla mina macar när jag kör filmerna genom Plex på vanligt vis. Så fort jag kör samma filer i Plex på Iphone eller IPad så får jag felmeddelandet. Alla filer körs via mitt ReadyNas med PMS för linux på.

Mvh

Erik

Nej, jag kan inte hitta någon röd.... Jag har rippat i omgångar, men jag tror de flesta är rippade med RipIt, med menyer och allt. Problemet är att klicka på menyerna, det funkar inte :-(
De som inte har mener startar direkt.
Varför vissa går och vissa inte har jag just nu ingen aning om... :-(

Hmm. Jag vet att det är en jpg-bug som gör gör att vissa filmer kastar ett "Could not determine input" felmeddelande. Det ska vara löst i 0.9.3.3. Men lite jäkla tur kan det vara det som är problemet. Fast det känns osannolikt.
Hursomhelst så rekommenderar jag att du installerar senaste versionen så får vi se vad som händer.

Ok. Jag avvaktar och testar när den släpps till Linux.

Mvh

Erik

Nu verkar problemet vara löst. Allt som inte fungerade med den förra versionen av PMS för Linux/ReadyNas fungerar nu som det ska.

Tack för hjälpen!

:-))

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.