Långsam Uppdatering i Media Manager

Hej!

Har några frågor kring uppdateringen av bibloteket. Använder framför allt Plex till mina musikfiler som är i FLAC/WAV format.

Jag brukar uppdatera “Media Manager” när jag lagt till nya filer i biblioteket och det tar en väldans tid eftersom Plex verkar göra en helt ny scan för varje gång.

Går det att ställa in så att endast de nya filerna i bibloteket uppdateras?

Man tycker att Plex borde känna igen vad som fanns i det tidigare bibloteket utan att behöva hämta ny metadata/bilder för gamla filer.

Tacksam för svar.

/Revox

MacPro 2x2.66 Ghz Dual Core Intel Xeon

Mac OS X 10.6.5

Plex Version 0.9.1.2-f06b3af

Hej och välkommen till forumet!

Låter väldigt underligt. Den ska absolut kolla igenom allt varje gång, men det ska gå fort. Det ska bara ta tid ifall du har en sjuhelvetes mängd med filer. Men det kanske du har? Kan du klocka hur lång tid en scanning tar av ditt musibbibliotek och berätta gärna hur många filer det är, åtminstånde på ett ungefär. Om det ser oresonligt ut så ska jag prata med Elan om det.

BTW: Du gör väl en vanlig update? Alltså inte en forced update genom att shift-klicka på refreshknappen?

Hej, tack för ditt svar Atrus,

Jo det är en hel del filer +50.000 men man tycker att den borde fixa det snabbare. När jag kör mitt backupprogram (Synchronize! Pro X) så letar den igenom samma antal filerna på 4-5 sekunder för att upptäcka förändringar.

Plex tar minst 20-30 minuter har inte klockat det men det känns som att det tar ungefär den tiden.

Vet inte om jag gör rätt när jag uppdaterar, men jag högerklicka på ikonen i statusbaren och öppnar media manager och klickar sedan på ikonen längst ned i högra hörnet.

Man ser att omslagsbilder laddas ner igen fast de redan finns där samt att metadata laddas ned igen för äldre filer.

Jag avinstallerade faktiskt 0.9 och installerade 0.8.5 och tycker att den funkar bättre till just musik, visserligen missar man info om artist och bilder men jag kan vara utan det.

Slog mig just att det finns en bugg i 0.9.1.2 och tidigare som gör att den laddar hem meta-data för ofta. Jag är rätt säker på att det är fixat till nästa incremental.

Ok får hoppas på nästa uppdatering då.

Nu finns 0.9.1.5 att ladda hem på http://elan.plexapp.com/
Testa den och se om det fungerar bättre.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.