Helt ny användare av Plex och har försåts stött på problem. Men kulmen kom idag när allt hänge sig 25 gånger under ett avsnitt av Mästerkocken (kanal 5 plug-inen).
Tänke därför höra med er vad som är fel. Jag antar att allt är rätt kopplat och uppdaterat eftersom det trots allt funkar en stund.
Min setup är enligt följande:
- Desktop med AMD Phenom II x4 965 3,4 Ghz.där PMS ligger.
- ADSL 30 Mbit (med ni vet hur det brukar vara)
- Trött router från Telia.
- Repeater i vardagsrummet.
- Chromecast till TVn.
- Plex Android till telefonen.
Kör med repeater då rountern inte räcker ända fram på ett bra sätt. Jag vet att hastigheten halveras, men då har jag iaf bra signalstyrka i vardagsrummet (och förhoppningsvis till Chromecasten).
Som sagt, play-kanaler är värst, men det förekommer även då jag kör annat material också så som filmer eller tv-serier att det fryser, tappar kontakt eller hoppar framåt (flera minuter ibland).
Vad är fel? Plex verkar vara toppen, men det måste ju rulla. Som det är nu kommer jag inte behålla det.
Sorry att jag kommer tillbaka såhär sent...sjuka barn...i evigheter...
Okej, jag har läst en del på de länkarna. Tack förresten.
Efter lite tester börjar tro att det är mitt Wifi som är boven. Har inte kört så mycket strömmat material över det innan och inte märkt hur instabilt det är.
T.ex. när jag kör en film/serie/play kan jag se att telefonen (ja, android) ibland kopplar ner, för att därefter koppla upp igen. Då är Chromecast-kopplingen bort. Jag antar att samma problem uppstår för själva Chromcasten i sig och när det händer kopplas video-strömmen ner.