Varför dyker inte TV-serierna upp?

Jag håller på att bli galen.

Varför lyckas jag inte få mina TV-serier att dyka upp under “TV SERIER” i menyn? Det står “Ingen skannad information i denna vy. Byt tillbaka till fil-vyn.”

Läser jag hjälpfilen så snackar den om att jag måste aktivera något librarymode, men jag kan inte hitta någon sådan funktion.

Jag har lagt till rätt källa i “VIDEOR”-menyn , sattit “TV-serier” som innehåll och scannat mot alla tänkbara onlinedatabaser. Jag kan se på serierna om jag går den vägen.

Jag tror jag har läst igenom varenda hjälpavsnitt och tittat på varenda instruktionsvideo.

Vad gör jag fel? Snälla hjälp mig.

/Klykan

Ingen som har några idéer?

tvdb har varit nere i veckan. Kan bero på det. Är de korrekt namngivna? Punkter i filnamnen? Ta bort dem i så fall.

Gå till din källa och markera den och ta fram kotextmenyn (C på ditt tangentbord). Där kan du scanna igenom din källa igen (om det nu var så att theTVdb var nere). Det sättet är nog det säkraste sättet att hitta serierna.

Funkar itne det så måste du visa vilka filnamn du använder, och var i mappstrukturen filerna ligger (är gärna övertydlig vilken mapp i mappstrukturen som du satt som källa också).

Tack alla!

Nu funkar det, oförklarligt, utmärkt. Måste ha varit TVDB som ställde till det.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.