Varför "fel" port?

Jag blir inte klok varför PMS mappar en port som jag inte angett. Se skärmdumpen!

post-21650-0-45174700-1349586777.png

Dessutom så ändrar den själv till 20780 efter omstart av PMS. Jag har portforward både 20780 och 32400 men jag lyckas inte få till det...

Ingen som kan detta?

Du har inte två versioner av PMS gående? Eller någon annan app sok använder 32400?

Nix!
Däremot så bör det ha med min router att göra då problemet uppstod då jag bytte router. Det konstiga är att det fungerar alldeles utmärkt att portforwarda med uTorrent men den gillar inte Plex...

Så här ser det ut i min router. Någon som ser något fel? Atrus kanske ;-)

Här kommer två olika loggar från ikväll. Bry er inte om att det är en annan ip än på en av ovanstående bilderna då den är gammal.

På den ena så angav jag 20780 som manually selected och på den andra 32400. Min analys är att den ändå försöker mappa 20780, oavsett vad jag väljer. När jag kör en portscanner så är 32400 öppen men inte 20780 så det borde betyda att den försöker mappa 20780 men lyssnar på 32400…

Hmm. Gör så här. Gå till localhost:32400/web på din dator med PMS. Väl därinne så klickar du på skiftnyckelikonen uppe till höger. Och klicka sedan på “myPlex”. Vilken port är det som är mappad? Ta det numret och öppna upp TCP+UDP på den porten i din router.

Funkar det nu?

Du är en ängel!
Hittade problemet. Där stod 20780, ändrade till 32400 och då fungerade publiceringen. Nu ska jag bara testa utanför Wifi...

Ängel och ängel. Stundtals svart sådan isåfall eftersom jag jobbar i spelbranschen ;)
Härligt att höra att du fick till det!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.