Vet du hur man installerar Services.bundle manuellt? Kom isf ihåg att du antingen måste skapa en mjuk-länk till den nerladdade versionen eller skrivskydda alla filer i den nerladdade varianten -> om inte så skriver PMS över denna.
Jag har frågat om det går att få en uppdatering släppt även för er med PMS < v1.0. Men som sagt, det är inte säkert att Plex vill supporta äldre version… Återkommer om det händer något på den fronten
Nu ska ändringen finnas med även för er med PMS < v1.0!
Kom ihåg att det finns vissa versioner av PMS < v1.0 som har en “låst” version av Services.bundle och då är det enda sättet att uppgradera till v1.x eller installera manuellt
Jag hann testa manuell uppdatering med den fil som du länkade till, men kunde fortfarande inte få det att fungera. Testade också att installera senaste serverversionen, spara undan services.bundle samt viasat.bundle, nedgradera server igen och därefter lägga in de undansparade versionerna i respektive folder. Fortfarande samma fel.
Råkade då se changelog för PMS version 1.1.4.2757´som servern laddat ned på eget bevåg och väntade på att få installera. En av fixarna var:
(LG) Connectivity problems when older LG MediaLink TVs connect to signed-in servers with whitelisted IP addresses. (#5271)
Installerade därför denna version, och efter att ha lagt in TV´:ns fasta IP under följande inställning i Plex: Server/nätverk/List of IP addresses and networks that are allowed without auth
Så kan TV:n se PMS, och Viasat play funkar på denna PMS version!
Ett minimalt krux är att om man i TV:ns Medialink app backar tillbaka ut till startsidan så visas “Server kan inte hittas” igen. Startar man om PMS på datorn dyker servern upp på TV:n igen. Någon ide om vad det kan bero på?
Sitter nu efter din uppdatering och funderar på om jag ska nedgradera igen till 0.x versionen för att slippa ovanstående. Eller är det kanske “don’t fix whats not broken…” som är bäst…
Hej,
Nej, jag har sedan en tid samma problem som du. Vi får hoppas att någon vänlig själ med kunskap (meo?) läser detta och vill ta en ■■■■ på vad som kan ha hänt.
tittar jag i loggen på tv:n verkar det inte ha installerats någon ny version av viasat pluginen, men “services” har uppdaterats 19/1 & 1/1. Vet inte om det kan ha med saken att göra?
Hej igen!
Kan jag lägga in den ändrade filen manuellt själv i väntan på att Plex inför den? Jag kollade i githublänken men hittade ingenstans där det gick att ladda ned filen?
Det som är svårt med att uppdatera själv är att PMS kommer att skriva över ändringen om man inte tex använder en symlink för Services.bundle som pekar på den man vill använda istället.
Edit: Fick det att fungera efter att ha uppgraderat till senaste serverversionen (1.3.4.3285). Funkar även från min LG 42LM620T från 2012.
Hej!
Jag får det inte att funka trots att jag startat om mediaserver. Jag tror det är nya felmeddelanden nu efter uppdateringen tex
Cannot load M3U8: crossdomain access denied
Error loading player: No playable sources found
Jag aktiverade felsökningsläget i plex på datorn och bifogar loggen som blev när jag försökte spela upp några program med Viasatpluginen. Kanske kan det ge någon ledtråd?
Tacksam för hjälp!
Vet inte ifall jag skriver i rätt tråd så ni får ursäkta mig, men jag provar här.
Jag upplever att bilden är större än skärmytan och samma sak med Viasat pluginet, spelar Up via Samsung smart TV.
Någon annan som upplever samma sak?
Har provat att ändra storlek på bilden i Plex appen och på tv’n men får det inte att stämma…
Sen en dryg vecka tillbaka fungerar inte Viasat Play kanalen för mig.
I plex loggen hittar jag bland mycket annat: ==> ../Plex Media Server.log <== May 28, 2017 21:54:42.998 [0x9f3feb40] ERROR - [Transcoder] https://mtgxse02-vh.akamaihd.net/i/open/V3xxxx/V345xx/V34580/d0583c588ab9a5ed789997dcb71ba28a_V34580_,225,512,908,1400,2000,.mp4.csmil/index_4_av.m3u8?null=0&hdntl=exp=1496087682~acl=%2f*~data=hdntl~hmac=d98d9932800db66c33d432860cc2f3f807376afd5b22566aa02d1e37e8fbe3e0: Server returned 403 Forbidden (access denied) May 28, 2017 21:54:43.005 [0xacbffb40] ERROR - JobManager: child process returned: 1 (Operation not permitted)