Samma problem här…
Samma problem här också. Skulle vara oerhört tacksam om det dök upp en uppdatering snart.
@Lundell said:
Hej,För någon dag sedan slutade Visat play kanalen i plex att fungera för mig. En kollega har samma problem så tror inte vi är ensamma om detta. Det går inte att hitta något att spela upp när man går in i kanalen. Latest och likande är helt tomt. Går man in i alla program så listas titlarna men det går inte att gå in på någon av titlarna.
Misstänker att detta har att göra med viasats flytt av play kanalerna till den sammanslagna sidan viafree.
Någon mer som kan bekräfta att dom har samma problem?
Hoppas att det inte är så mycket som behöver göras om i koden. Tog en liten ■■■■ i källkoden på github, inte tillräckligt vass för att helt förstå vad som händer när den körs men känns som det är relativt små ändringar som behöver till. Spontant så känns det som det primärt bara att uppdatera base_url till den nya urlen, viafree.XX. Hoppas MEO har tid och lust att kika lite på detta!
@gmejl said:
Samma problem här…
Hej!
Har skickat in en uppdateringsbegäran som fixar detta. Ändringen ska granskas av Plex och släpps förhoppningsvis inom kort.
Mvh
@Zivvi said:
jag förstår. Vi får avvakta.
Med Plex Media Server v1.x så ska Chromecast fungera fint igen med HLS
@meo said:
@Lundell said:
Hej,För någon dag sedan slutade Visat play kanalen i plex att fungera för mig. En kollega har samma problem så tror inte vi är ensamma om detta. Det går inte att hitta något att spela upp när man går in i kanalen. Latest och likande är helt tomt. Går man in i alla program så listas titlarna men det går inte att gå in på någon av titlarna.
Misstänker att detta har att göra med viasats flytt av play kanalerna till den sammanslagna sidan viafree.
Någon mer som kan bekräfta att dom har samma problem?
Hoppas att det inte är så mycket som behöver göras om i koden. Tog en liten ■■■■ i källkoden på github, inte tillräckligt vass för att helt förstå vad som händer när den körs men känns som det är relativt små ändringar som behöver till. Spontant så känns det som det primärt bara att uppdatera base_url till den nya urlen, viafree.XX. Hoppas MEO har tid och lust att kika lite på detta!@gmejl said:
Samma problem här…Hej!
Har skickat in en uppdateringsbegäran som fixar detta. Ändringen ska granskas av Plex och släpps förhoppningsvis inom kort.
Mvh
Kungligt!
Stort tack!
Changen verkar committad men det funkar fortfarande inte för mig.
Enligt github är det bara en enda rad som är ändrad, rad 847 från:
url = video[‘sharing’][‘url’].replace("…", “.”)
till:
url = video[‘embed_url’]
Räcker det verkligen, men den kraftiga omdesign som är gjord?
Eller tolkar jag github fel?
@preacher37 said:
Changen verkar committad men det funkar fortfarande inte för mig.Enligt github är det bara en enda rad som är ändrad, rad 847 från:
url = video[‘sharing’][‘url’].replace(“…”, “.”)
till:
url = video[‘embed_url’]Räcker det verkligen, men den kraftiga omdesign som är gjord?
Eller tolkar jag github fel?
Nja, Services.bundle är också uppdaterad så du får lägga till några rader till
https://github.com/plexinc-plugins/Services.bundle/pull/918/files
(Notera: Ändringen är ännu inte releasad av Plex även fast dom tagit in min ändring av koden(måste testas också!))
@meo said:
@preacher37 said:
Changen verkar committad men det funkar fortfarande inte för mig.Enligt github är det bara en enda rad som är ändrad, rad 847 från:
url = video[‘sharing’][‘url’].replace(“…”, “.”)
till:
url = video[‘embed_url’]Räcker det verkligen, men den kraftiga omdesign som är gjord?
Eller tolkar jag github fel?Nja, Services.bundle är också uppdaterad så du får lägga till några rader till
https://github.com/plexinc-plugins/Services.bundle/pull/918/files(Notera: Ändringen är ännu inte releasad av Plex även fast dom tagit in min ändring av koden(måste testas också!))
Tack!
Testade att dra hem de två filerna i Services.bundle och lägga in manuellt, och nu går det att lista alla program, men inte att faktiskt titta på något (på TV3).
Väntar nog tills det släppts officiellt då jag säkert missat något mer.
Nu har uppdateringen släppts(https://github.com/plexinc-plugins/Services.bundle/issues/923), men tyvärr så är det så som du säger:
- Jag la in först in en fix som ordnade så att själva pluginen skulle funka. Efter det så skickade jag in en till uppdatering för PlexIt(https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/200392326-Using-the-Plex-It-Bookmarklet). Tyvärr så blev det ett fel i den uppdateringen som gör att pluginen åter igen inte fungerar.
Har därför skickat in en ytterligare uppdatering som togs in igår(https://github.com/plexinc-plugins/Services.bundle/pull/924) och förhoppningsvis släpps inom kort.
Hej,
Är det någon som fått Viasat play att fungera ännu? Jag kan se alla avsnitt/program men är man klickar på dem spelas de inte upp. Dplay/kanal5 samt SVT play fungerar som de ska. Jag kör på Plex version 0.9.11.1.678-c48ffd2 eftersom min LG TV från 2012 LM620t inte fungerar med senaste Plexversionen (ser inte servern). Trodde först att det hade att göra med att jag gjort en nyinstallation av Windows 10, men hittade den här tråden och ser nu att fler verkar ha problem.
@lineslim said:
Hej,
Är det någon som fått Viasat play att fungera ännu? Jag kan se alla avsnitt/program men är man klickar på dem spelas de inte upp. Dplay/kanal5 samt SVT play fungerar som de ska. Jag kör på Plex version 0.9.11.1.678-c48ffd2 eftersom min LG TV från 2012 LM620t inte fungerar med senaste Plexversionen (ser inte servern). Trodde först att det hade att göra med att jag gjort en nyinstallation av Windows 10, men hittade den här tråden och ser nu att fler verkar ha problem.
Samma problem här
EDIT: efter lite användande av jordnöten lästa jag lösningen i inläggen ovanför mig. Uppdatera “Services.bundle” som finns på github länken ovan. Då fungerade det att spela en video, sen var det dags igen. Ingen video har innehåll.
@lineslim said:
Hej,
@magwin said:
@lineslim said:
Hej,
Samma problem härEDIT: efter lite användande av jordnöten lästa jag lösningen i inläggen ovanför mig. Uppdatera “Services.bundle” som finns på github länken ovan. Då fungerade det att spela en video, sen var det dags igen. Ingen video har innehåll.
Tyvärr så funkar det fortfarande inte. @magwin : Precis, senaste på GitHub fungerar, men eftersom den inte är släppt ännu så skriver PMS över dina ändringar.
Har lagt in en begäran om att snabba på uppdateringen.
Nu är uppdateringen släppt!
Hej,
Jag har testat att uppdatera kanalen både från TV:n och från media manager/servern på datorn och den säger att jag redan har senaste versionen. Felet kvarstår dock: “kanalen svarar inte” eller “kan inte spela detta media” när man går in och klickar på t ex ett tv-serie avsnitt. Är det något jag missar att göra?
Edit: testade att avinstallera och återinstallera kanalen igen, fortfarande samma problem! Är jag ensam om detta eller har någon av er andra lyckats få det att funka?
@meo said:
Nu är uppdateringen släppt!
Toppen, tack för allt du gjort för att nå hit. Nu blir det spännande att testa pluggen, den är bra och tjejen gillar. Viktiga grejer således
@magwin said:
@meo said:
Nu är uppdateringen släppt!Toppen, tack för allt du gjort för att nå hit. Nu blir det spännande att testa pluggen, den är bra och tjejen gillar. Viktiga grejer således
Återkoppla gärna hur det gick, jag har testat att uppdatera både enligt ovan och genom att ladda ned services.bundle från länken ovan utan att lyckas få det att fungera ens en kort stund. Kommer inte vidare och tar tacksamt emot tips!
@lineslim
Om du kör Plex/Web:
Channels->Check For Updates
och sen kollar com.plexapp.system.log, vad säger den att Services.bundle har för version?
Hej!
Så här ser det ut i början av logfilen:
2016-10-11 19:34:11,980 (17fc) : INFO (logkit:16) - ‘Viasat Play’ plug-in [com.plexapp.plugins.viasatplay] has an update available (8fac17d84a786f7f2de61a0c5fb92818ea150377 => b791988bda70a49303c7de177eb891bb15c78169)
2016-10-11 19:34:11,980 (17fc) : INFO (logkit:16) - ‘Services’ plug-in [com.plexapp.system.services] is up to date (d7b6e9799b0124049b32b0ea27f91c532fc97316)
längre néd i anslutning till att jag på nytt körde check for updates:
2016-10-11 20:20:30,408 (32c8) : INFO (logkit:16) - ‘Viasat Play’ plug-in [com.plexapp.plugins.viasatplay] is up to date (b791988bda70a49303c7de177eb891bb15c78169)
2016-10-11 20:20:30,413 (32c8) : INFO (logkit:16) - ‘Services’ plug-in [com.plexapp.system.services] is up to date (d7b6e9799b0124049b32b0ea27f91c532fc97316)
Ger det någon ledtråd`?
Edit: Om jag kollar via medialink på TV:n säger den att services är version 232.5603 uppdaterad 2016-10-11 kl 19:29:04 och näst därefter i histtory listan kommer viasat play uppdaterad samma dag kl 19:24 inget versionsnummer. Fortfarande kan den inte spela upp något man klickar på.
Japp
Du kör med PMS med version < v1.0? Verkar inte som att uppdateringen finns tillgänglig för äldre versioner …
Vilket operativsystem kör du PMS på? (går att komma runt om man laddar hem uppdateringar själv, men blir lite olika strategi beroende på OS)
Ja, version 0.9.1101.678, med den kan min LG LM620T TV från 2012 se servern. Jag kör på senaste versionen av Windos 10.
Tack för att du tar dig tid att hjälpa till!