Viasat Play

Lite mer info om problemet:

När man tar bort route decoratorn så lägger Frameworket till:

/video/viasatplay/:/function/Search?function_args=Y2VyZWFsMQoxCmRpY3QKMApyMAo_

och det är därför det funkar då i Samsungen ...

Nu finns ändringen med

Jag har ett problem

försöker se på Paradise hotel s04e04

får detta felmedelande när jag tittar genom chrome plex web : Cannot load M3U8: 404 not found

är det något jag kan lösa eller är det något större fel på appen?

Jag har ett problem
försöker se på Paradise hotel s04e04
får detta felmedelande när jag tittar genom chrome plex web : [background=#0f0f0f]Cannot load M3U8: 404 not found[/size][/background]

är det något jag kan lösa eller är det något större fel på appen?

Troligtvis fel hos viasat - händer ■■■■ som tätt att vissa program inte funkar för iphone/android vilket är typ samma som denna plugin simulerar. Testa på din smartphone som jag antar du har så ska du se att det avsnittet inte funkar där heller. Jag har själv mailat dem ibland - det tog ett bra tag innan de hjälpte mig med ett gammalt program. Men med nyare kanske det går snabbare...
Man

Verkar som att Viasat håller på att byta CDN(http://en.wikipedia.org/wiki/Content_delivery_network)

En fix är på väg ...

Fixen är nu begärd för publicering, ge det någon dag/dagar(ändringen ska granskas och testas etc).

När uppdateringen blir tillgänglig så uppdateras det automatiskt.

Nu är uppdateringen med!

Cannot load M3U8: 404 not found

Får fortfarande detta felemedelandet.

Cannot load M3U8: 404 not found

Får fortfarande detta felemedelandet.

Prova att forcera en uppdatering genom att via Plex/Web välja "Channels"->"Check for updates"

tack nu fungerar det!!!! Tror jag uppdaterade förra gången, för gör oftast det när det blir fel, men tryckte igen på uppdatesen och då gick det. De verkar som sagt ha bytt CDN, för det ser annorlunda ut nu, men schysstare:)

tack nu fungerar det!!!! Tror jag uppdaterade förra gången, för gör oftast det när det blir fel, men tryckte igen på uppdatesen och då gick det. De verkar som sagt ha bytt CDN, för det ser annorlunda ut nu, men schysstare:)

Fint!

Jo, såg att vissa program nu erbjuds i 720p :)

vet inte om det har med plex eller pluginet att gör men när jag ska casta från pluginet till chromecasten blir ljudet mongo och bara sprakar.

jag kör med senaste plexpass pms builden 9.10.1 är det pluginet eller plex som avgör vilken profil transcodingen skall ha?

när jag castar något annat så har jag inga problem. det är enbart viasat pluginet.

vet inte om det har med plex eller pluginet att gör men när jag ska casta från pluginet till chromecasten blir ljudet mongo och bara sprakar.
jag kör med senaste plexpass pms builden 9.10.1 är det pluginet eller plex som avgör vilken profil transcodingen skall ha?
när jag castar något annat så har jag inga problem. det är enbart viasat pluginet.

Kan bekräfta att samma problem uppstår för mig. Detta fenomen finns även på TV4Play och SVTPlay m.fl.

Iom att den nya PlexPass PMS:en innehåller en helt ny/uppdaterad transcoder så ligger problemet där -> testade med den publika och får inte detta problem.

Jeg har et problem med at det "hopper". Akkurat som den repeterer frames.

Funket én gang, etter det har det ikke funket.

Forsøkt å uninstallere og installere.

Jeg har et problem med at det "hopper". Akkurat som den repeterer frames.

Funket én gang, etter det har det ikke funket.

Forsøkt å uninstallere og installere.

Hej,

Prova att slå av hårdvaruacceleration(VDA), jag antar du kör Plex Home Theater?

Preferences->Playback->Advanced Video->Allow Hardware Acceleration(VDA Decoder)

Mvh

Hei, sorry, var litt få detaljer der.

Kjører Plex Media Center via en Linux box.

Klienten med problemer er OS X.

Det funker fint på iPad.

Alle andre ting funker fint på OS X klienten.

Det er "VDA Decoder" som var problemet. Den stod på. Fungerte når den ble slått av.

Takk!

En liten uppdatering:

Uppdateringen kommer automatiskt att laddas ner av Plex Media Server.

För att slippa sprak när man castar kanalerna till chromecast så ta bort aac passtrough i chromecast xml filen.

Detta tvingar plex att koda om ljudet och då funkar det som det skall

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

är det hela med sprakandet löst, för jag fick problem när jag körde plex media server på windows, men nu på OS X fungerar det som vanligt igen.

Annars förstår jag inte riktigt vad som exakt ska tas bort i chromecast xml filen, tacksam för lite tydligare info.

/Mvh Rasmus

verkar som jag har en gammal version på OS X, där av anledningen att det funkar, ska jag vänta med att uppgradera tills detta är löst?