är det hela med sprakandet löst, för jag fick problem när jag körde plex media server på windows, men nu på OS X fungerar det som vanligt igen.
Annars förstår jag inte riktigt vad som exakt ska tas bort i chromecast xml filen, tacksam för lite tydligare info.
Jo jag har satt "dev.mode", men glömde ju det de första försöken förstås... :)
Och tack... ta bort "route" gjorde susen....
Mvh
Hej!
Har samma problem som Janson (får felmeddelande "Can't connect to the selected server") men jag vet inte vad jag kan gör åt det. Är osäker på hur jag ska applicera Jansons lösning.
Meddelandet får jag på Samsungs TV (helt ny). Försöker jag köra pluginet på datorn (Mac) får jag ett meddelande: "Denna kanal svarar inte."
Finns det något att göra åt det? Tacksam för hjälp!
Har samma problem som Janson (får felmeddelande "Can't connect to the selected server") men jag vet inte vad jag kan gör åt det. Är osäker på hur jag ska applicera Jansons lösning.
Meddelandet får jag på Samsungs TV (helt ny). Försöker jag köra pluginet på datorn (Mac) får jag ett meddelande: "Denna kanal svarar inte."
Finns det något att göra åt det? Tacksam för hjälp!
Hej, min "lösning" var bara temporär då.. (se datum på inlägget), tills pluginen blev uppdaterad officiellt....... så den lär inte hjälpa Dig nu.
Avvakta svar ifrån Meo, som är "Guru" här :)
Mvh
Janson
p.s såg ovan att Meo lagt in en uppdatering, kan kanske vara nåt med den???
- Vissa Comedy Central program är geoblockade, dvs går inte att spela upp. Detta fenomen finns även via hemsidan/tv3play.se, så förhoppningsvis så fixar TV3 detta inom sin tid.