Viasat Play

är det hela med sprakandet löst, för jag fick problem när jag körde plex media server på windows, men nu på OS X fungerar det som vanligt igen.
Annars förstår jag inte riktigt vad som exakt ska tas bort i chromecast xml filen, tacksam för lite tydligare info.

/Mvh Rasmus

Kolla post 2 https://forums.plex.tv/topic/125042-latest-pms-broke-chromecast/
Det är bara at ersätta hela texten .xml filen så slipper du att oroa dig för at något ska gå snett. :)

Med vänlig hälsning, bitzorro

tack!

Hej Alla..

Har installerat Viasat pluginet, och försöker se på serier på TV3.

Men ser att tex "Catfish" inte ens finns med i "Alla Program" listan.. men den finns med på Tv3 play på nätet. 

/M

Hej Alla..

Har installerat Viasat pluginet, och försöker se på serier på TV3.

Men ser att tex "Catfish" inte ens finns med i "Alla Program" listan.. men den finns med på Tv3 play på nätet. 

/M

Hej!

Ser ut som att Catfish är ett MTV program. Kan kolla på det i helgen om det går att får med detta i pluginen(dvs lägga till MTV etc) ...

Mvh

Meo: Sant, catfish är ett MTV program, .. men det sänds även på tv3 play där jag såg på ett avsnitt igår via tv3 plays hemsida...

Så jag vet juh att programmet existerar på deras playsida men den dyker som sakt ine upp i Plex pluggen.

Men jag får inte upp Catfish i "Alla Program" listan så jag kan inte se på det via Plex

Meo: Sant, catfish är ett MTV program, .. men det sänds även på tv3 play där jag såg på ett avsnitt igår via tv3 plays hemsida...

Så jag vet juh att programmet existerar på deras playsida men den dyker som sakt ine upp i Plex pluggen.

Men jag får inte upp Catfish i "Alla Program" listan så jag kan inte se på det via Plex

Jepp, som du skriver så finns det just nu inte med.

Jag har kollat på det här idag och det verkar lovande att kunna få med MTV(samt en del andra "dolda" kanaler").

Återkommer när jag testat lite mer ...

... nu har jag lagt in en pull-request för att få med allt det nya.

Orkar inte skriva upp allt nytt här, men MTV finns nu med + en hel del annat smått och gott :)

Meo: dum fråga kanske, men vart kommer jag finna detta nya?, .. ligger det under "Viasat Play" eller någon annan stans.?

Jo jag har satt "dev.mode", men glömde ju det de första försöken förstås... :)

Och tack... ta bort "route" gjorde susen.... 

Mvh

Hej!

Har samma problem som Janson (får felmeddelande "Can't connect to the selected server") men jag vet inte vad jag kan gör åt det. Är osäker på hur jag ska applicera Jansons lösning.

Meddelandet får jag på Samsungs TV (helt ny). Försöker jag köra pluginet på datorn (Mac) får jag ett meddelande: "Denna kanal svarar inte."

Finns det något att göra åt det? Tacksam för hjälp!

Hej!

Har samma problem som Janson (får felmeddelande "Can't connect to the selected server") men jag vet inte vad jag kan gör åt det. Är osäker på hur jag ska applicera Jansons lösning.

Meddelandet får jag på Samsungs TV (helt ny). Försöker jag köra pluginet på datorn (Mac) får jag ett meddelande: "Denna kanal svarar inte."

Finns det något att göra åt det? Tacksam för hjälp!

Hej, min "lösning" var bara temporär då.. (se datum på inlägget), tills pluginen blev uppdaterad officiellt....... så den lär inte hjälpa Dig nu.

Avvakta svar ifrån Meo, som är "Guru" här :)

Mvh

Janson

p.s såg ovan att Meo lagt in en uppdatering, kan kanske vara nåt med den???

Tyvärr så strulade jag till det med den här uppdateringen, jag missade att skicka med en del nya filer

-> Just nu så funkar inte pluginen :(

Problemet är dock åtgärdat men ändringen är inte släppt än. Jag återkommer när uppdateringen är släppt.

Mvh

Tack Meo för uppgraderingen, .. verkar fungera bra det lilla jag sätt hittils, .. skall glutta mera o ge en rapport om jag finner nått galet. :)

Japp, nu skall den finnas tillgänglig!

Tar gärna emot förslag på förbättringar etc :)

Kan redan nu nämna en sak:

- Vissa Comedy Central program är geoblockade, dvs går inte att spela upp. Detta fenomen finns även via hemsidan/tv3play.se, så förhoppningsvis så fixar TV3 detta inom sin tid.

Är det bara för mig som inte det fungerar ? väljer jag norge som land fungerar det men inte sverige ?

Märkte oxo nyss att den "Svenska" delen inte funkar, .. gick bra igår dock... 

Samma här, funkade bra igår men nu vill det inte igen

Är det bara för mig som inte det fungerar ? väljer jag norge som land fungerar det men inte sverige ?

Märkte oxo nyss att den "Svenska" delen inte funkar, .. gick bra igår dock... 

Samma här, funkade bra igår men nu vill det inte igen

Tack för rapporteringen!

Dom har lagt till en ny kanal och det ställde till det. Har lagt in en uppdatering för granskning som förhoppningsvis kommer att släppas inom kort.

Jag kommer givetvis att lägga till den nya kanalen "JuicyPlay" som orsakade detta inom kort ...

Mvh

Dee ää lungt, .. bare å vänte :)

Tack för alla svar! Pluginet fungerar fortfarande inte: "Denna kanal svarar inte."

Väntar på nästa uppdatering. Undrar även om programmet uppdateras automatiskt eller måste jag trycka på "Leta efter uppdateringar" varje gång?

Vet ej om plex uppdaterar kanalerna själv?, .. jag brukar göra det manuellt iaf..