Jodå, Plex Media Server uppdaterar automatiskt om den upptäcker att det finns en nyare version
Jodå, Plex Media Server uppdaterar automatiskt om den upptäcker att det finns en nyare version
Tack för svaret meo! Väntar otåligt på den nya versionen, så att jag äntligen få se hur kanalen funkar :-)
Finns det andra svenska Play kanaler till Plex förutom SVT och TV4 som jag redan har?
Tack för svaret meo! Väntar otåligt på den nya versionen, så att jag äntligen få se hur kanalen funkar :-)
Finns det andra svenska Play kanaler till Plex förutom SVT och TV4 som jag redan har?
Det brukar gå relativt snabbt att få igenom uppdateringar, så förhoppningsvis blir inte väntan allt för lång :)
Fler svenska kanaler:
- Kanal5/9/11 finns att installera på samma ställe där du har installerat TV4 etc.
Jag har även skrivit en kanal för UR Play:
https://forums.plex.tv/topic/111136-ur-play/
Den måste man dock installera manuellt eller via Unsupported App Store(https://forums.plex.tv/topic/25523-unsupported-as-in-totally-unofficial-appstore/):
Fler svenska kanaler:
- Kanal5/9/11 finns att installera på samma ställe där du har installerat TV4 etc.
Jag har även skrivit en kanal för UR Play:
https://forums.plex.tv/topic/111136-ur-play/
Den måste man dock installera manuellt eller via Unsupported App Store(https://forums.plex.tv/topic/25523-unsupported-as-in-totally-unofficial-appstore/):
Ah, har missat Kanal 5 etc. Tack! UR Play blir det kanske senare när jag är varmare i kläderna gällande Plex. :-)
Tackar nu fungerar Viasat Play klockrent...
Får fortfarande att kanalen inte svarar.. :/
Får fortfarande att kanalen inte svarar.. :/
Vilken klient kör du med? Om det är Plex/Web så brukar cachet i webläsaren ställa till det ibland, dvs den laddar den gamla "trasiga" versionen.
Meo: kan juh vara så att du har sant faktiskt... har juh inte ens testat med min WD TV Live ennu.. :)
Skall kolla, .. återkommer. :)
EDIT: Meo,. va som du sa.. cachen.. rensa den o nu funkade det på WEB clienten med. Simpelt fel man borde fattat men jaja.. hjärnan går på lågtryck :EDIT
/M
För mig räckte det med att starta om webbläsaren (alla flikar). Använder Chrome på Mac.
Hej finns det någon plan att få in möjlighet att välja undertext i viasats kanaler (gäller även kanal 5 och tv4). de programmen där de inte är inbrända.
Eller är det tekniskt omöjligt?
Hittar inte riktigt någon tråd om detta
/Mvh Rasmus
Hej finns det någon plan att få in möjlighet att välja undertext i viasats kanaler (gäller även kanal 5 och tv4). de programmen där de inte är inbrända.
Eller är det tekniskt omöjligt?
Hittar inte riktigt någon tråd om detta
/Mvh Rasmus
Tyvärr så stödjer inte Plex undertexter för Channels(än).
Just nu är verkligen chromecast + channels den bästa mediaspelaren för att visa bra urval av playkanaler. Saknas i kanal5 , tv3play, tv4play då det inte är inkodade som i svt.
Tror många fler delar detta med mig, så hoppas ni i framtiden kan lägga till undertexter om det nu är möjligt vilket du verkar lämna öppet :) :P
Tack meo för ditt svar!
Den dagen då Plex stödjer detta så kommer de svenska kanalerna vara först ut kan jag lova dig :)
Känns som att det är väldigt låg attention från "plex utvecklarna" att fixa detta. Sen kommer det säkerligen krävas att plex clienterna uppdateras för att stödja det också.
Vet inte om "plex utvecklarnas" plan är att subtitles ska ligga i HLS strömmarna o att klienterna ska supporta detta. Dvs plex behöver då inte göra någonting.
Eller så är de osäkra på framtiden för channels om det går mot mer o mer DRM skyddat material osv.
Hej!
Har haft ett problem med både med Viasat Play och Kanal 5 plug-in:en ett tag nu och det har inte blivit bättre med nya versioner.
Kör Chromecast till TVn via Android telefon & platta och får följande fel:
På Viasat play får jag inget ljud då jag Castar, men funkar bra om jag inte gör det (tror inte det är samma som "sprak"-problemet som fanns för ett tag sen då jag följde instruktionerna här på forumet och fick det att fungera).
Kanal 5 står appen bara och tuggar och ingen det kommer inget, varken via Cast eller telefon/platta.
Allt annat funkar "bra", som SVT eller lokal media. Stickan sitter ungefär 2 m från min accesspunkt så bättre täckning går inte att få.
Börjar bli lite trött...någon som har tips?
(Flytta gärna mitt inlägg om det ligger fel)
Viasat utan ljud:
- Med all sannolikhet är det "sprak"-problemet. Kontrollera att din XML fil för Chromecast fortfarande är "patchad" eftersom denna skrivs över då PMS uppdaterar sig(tror jag iaf)
Kanal5:
- Kräver en PMS som kan hantera sk RTMP strömmar. Vilket OS kör du PMS på?
Viasat utan ljud:
- Med all sannolikhet är det "sprak"-problemet. Kontrollera att din XML fil för Chromecast fortfarande är "patchad" eftersom denna skrivs över då PMS uppdaterar sig(tror jag iaf)
Kanal5:
- Kräver en PMS som kan hantera sk RTMP strömmar. Vilket OS kör du PMS på?
Okej, visste inte att det skrev över. Får ta och fixa tillbaka det och prova igen.
Märkte precis att ingen kanal funkar längre... Måste vara detta problemet.
Jag kör på Win7 64-bit. Har funkat förut så tror inte det är där problemet ligger.
Jag återkommer om det inte löser sig.
Tack!
Vart hittar ja kanal 5,11? Finns väll inte i viasatplay pluginen?
Vart hittar ja kanal 5,11? Finns väll inte i viasatplay pluginen?
Helt rätt... varför inte testa "Kanal 5 Play" - pluginen.. :)
Då har ja nån äldre version av viasat play, då jag inte kan hitta 5an el 11an, kan någon länka nyaste versionen
Skickat från min iPhone med Tapatalk