Hittade en stand-alone bundle med 3kanaler 5an å 11an å nån till, är det de som är korrekt eller ska de finnas i viasatplay pluginen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hittade en stand-alone bundle med 3kanaler 5an å 11an å nån till, är det de som är korrekt eller ska de finnas i viasatplay pluginen?
Det är rätt
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
Perfekt tack och bock
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej! Jag får upp att jag ska välja land, men får inga yttligare valmöjligheter. Har testat från olika datorer från olika nätverk. Vad kan vara fel?
Hälsningar Tony
Hej! Jag får upp att jag ska välja land, men får inga yttligare valmöjligheter. Har testat från olika datorer från olika nätverk. Vad kan vara fel?
Hälsningar Tony
Det innebär att du ska gå in under inställningarna o välja land...
Försökte titta på något från viasat play nu, står att det inte kan spela upp? Är det något som har hänt med viasat kanalen?
@Zivvi said:
Försökte titta på något från viasat play nu, står att det inte kan spela upp? Är det något som har hänt med viasat kanalen?
Provade just och det funkade utan problem. Vilket program försökte du spela upp?
skönhetsfällan s03e07 "ett fel uppstod med att spela din media vänligen försök igen
Ok, provade det avsnittet både med Plex/Web(Safari) samt PHT och det fungerar bra för mig.
Vilken klient använder du samt version på Plex Media Server?
testade parnevik, får samma fel meddelande där med. de ande play tjänsterna fungerar felfria,
Plex server mac Version 0.9.15.2
Vilken klient är detta på?
Om du provar i Safari på Macen, funkar det då?
fungerar bra, men inte över chromecast.
Antar att detta uppstod iom att du uppgraderade PMS?
Nyare PMS funkar inte med kombinationen Chromecast + kanaler(som använder Apples HLS protokoll, vilket alla de svenska kanalerna gör). Antar du har samma problem på TV4, SVT, Dplay? (om du har någon av dom installerade)
Så dessvärre finns inget att göra än att vänta om du inte nedgraderar PMS till en äldre version.
… det ska tilläggas att nedgradera endast funkar för Viasat, dvs för SVT/TV4/Dplay finns ingen PMS version som fungerar för Chromecast(om jag kommer ihåg rätt).
Dplay fungerar, negraderar såfall, då jag använder det här mer än de nya funktionerna, hur vet man när det här kommer åtgärdas? TV4, funkande på den gamle versionen, sådant här är störigt, när kommer det åtgärdas? Eller är kanal-funktionen på väg att försvinna?
gamle fungerar inte dplay men de andra.
Jag har skickat in en felrapport till Plex, men ingen aning om när det kommer att rättas(allt handlar om ju om prioritering). Men, just det här problemet kommer automatiskt rättas iom rättning av andra fel/nya features så att det kommer en rättning skulle jag vilja säga är ganska så säkert.
jag förstår. Vi får avvakta.
Hej,
För någon dag sedan slutade Visat play kanalen i plex att fungera för mig. En kollega har samma problem så tror inte vi är ensamma om detta. Det går inte att hitta något att spela upp när man går in i kanalen. Latest och likande är helt tomt. Går man in i alla program så listas titlarna men det går inte att gå in på någon av titlarna.
Misstänker att detta har att göra med viasats flytt av play kanalerna till den sammanslagna sidan viafree.
Någon mer som kan bekräfta att dom har samma problem?
Hoppas att det inte är så mycket som behöver göras om i koden. Tog en liten ■■■■ i källkoden på github, inte tillräckligt vass för att helt förstå vad som händer när den körs men känns som det är relativt små ändringar som behöver till. Spontant så känns det som det primärt bara att uppdatera base_url till den nya urlen, viafree.XX. Hoppas MEO har tid och lust att kika lite på detta!