Video och ljud

Jag har ställt dessa frågor i forumet men inte fått ngt svar. Prövar nu här i den svenska delen.

1. Jag lyckas inte få ut ngt ljud när jag spelar upp video filer (TS-filer).

Ljudet funkar fint när jag spelar musik från Plex 0.9.

Jag kör en adapter till en HDMI kabel som går till min Panasonic TV från 3.5 utgången på min MacMIni.

2. Från mitt iTunes bibliotek streamar jag musik till 2st AirportExpress för att spela upp på 2 olika högtalarsystem. Funkar finfint.

Men jag kan inte hitta ngn kontroll för att välja högtalare i Plex. Finns det ngn lösning?

Tack för hjälpen
  1. Menar du VIDEO_TS eller menar du .ts-filer? Jag vet att det är lite småstruligt med VIDEO_TS just nu, men mina .ts-filer fungerar bra i P9:an. Och fungerar det med andra typer av filmfiler?

2. Tror ej det.

Hej
Jag menar VIDEO_TS. Men jag får inte ljud från någon av mina film-filer på min MacMini till TVn. Men det funkar fint på min PowerBook. Och som sagt, musik funkar fint.Det tyder ju på att det har att göra med min MacMini, eller? Jag har den kopplad via en adapter till TVs HDMI ingång.

Kolla om den här tråden har något med ditt problem att göra http://forums.plexapp.com/index.php?/topic/15594-hdmi-videoaudio-issues-on-new-mac-mini/page__p__107536__hl__VIDEO_TS%20no%20sound__fromsearch__1&#entry107536

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.