Inget ljud efter första filmen.

Hej!

Har ett konstigt problem med ljudet. Efter att jag har tittat på en film i Plex och och sedan ska gå till en ny film

eller bara bläddra i menyerna så kommer inte ljudet genom högtalarna utan kommer genom datorns interna högtalare.

När jag sedan ska spela upp en ny film sprakar det som tusan från den interna högtalaren och sedan kommer inget ljud alls.

Har precis lagt in den senaste versionen av Plex, både server och media center.

Har en Mac mini och kör hdmi till en förstärkare.

Någon som upplevt samma problem.

Glömde skriva att jag har LION.

Har nu återgått till 9.3.4, inga problem med ljudet längre.

Hmm. Jag tror jag kan ha en workaround för dig. Gå in i Preferences inne i Plex och sätt din högtalaruppsättning till 7.1 istället för 5.1 (eller vad du nu har för något förinställt idag).

Hej!

Jag hade samma problem, men tack vare andra inlägg här så löstes mitt problem genom att sätta ljud-output till “Built In” istället för “Default” eller vad det nu står längst ner.

Hoppas du får det att fungera.

/Per

Läste också om ljud-output, hjälpte inte att byta till built -in, testade att ändra till 7.1 inte heller det fungerade. Får fortsätta stänga av media center om jag vill titta på två saker efter varandra, lite halvjobbigt.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.