Xmltv med Plex DVR

Jeg har med stor tilfredshed brugt dane22’s EPG plugin i Plex de sidste par år. Men efter Yousee ikke længere har Discovery’s kanaler, har jeg manglet en række kanaler i Plex DVR.

Derfor har jeg brugt lidt tid på at undersøge om jeg i stedet kunne bruge tv guides fra xmltv.se.. Jeg har testet xmltv grabberen, og kan konstatere at det virker ganske fint i Plex. Dog med nogle begrænsninger. For det første understøtter grabberen pt. ikke at linke til kanal logoer i xmltv.xml output filen. Dette har den konsekvens, at der ikke kommer tv kanal logoer i Plex. Arbejdet med det er dog påbegyndt, så jeg håber på at det kommer. For det andet, så indeholder xmltv.se ikke programlogoer (thumbnails af de enkelte programmer, som er inkluderet i PlexDVR tv-guiden). Visuelt er det helt klart et stort skridt tilbage i forhold til epg-dk plugin’et. Specielt fordi DVR designet i Plex er lavet med udgangspunkt i at der altid forefindes programlogoer. Men hvis man kan leve med de 2 begrænsninger, så fungerer det altså rigtig fint med EPG data fra xmltv.se, og fordelen er at man kan få data fra stort set alle kanaler.

Jeg har lavet et docker image, som jeg bruger til at opdatere xmltv.xml filen på min Synology (som hoster min Plex server). Hvis der er nogle der er interesseret i et tilsvarende setup, så kan I finde den her: https://github.com/kibuan/xmltv_docker

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.