Jeg har lige et enkelt spørgsmål. Jeg har anskaffet mig en Segate Personal Cloud. Jeg bruger denne som min Plex Server. Jeg har indtil videre ikke haft heldet med hvad angår at koble min server på, så jeg kan tilgå den udenfor mit hjemme netværk. Jeg bor et sted, hvor vi er koblet op på Fibernet, der hedder NiaNet, men jeg har snakket med en anden beboer som fortæller mig, at det ikke vil være muligt, at koble min server op, så jeg kan tilgå den udenfor mit hjemme netværk, han mener, at ‘alle porte er lukket’, jeg har ikke helt forstået hvad han mener med det.
Jeg har forsøgt, at gøre en del for, at koble den op, men uden held indtil videre. Jeg håber virkelig nogle af jer kan hjælpe mig. Hele systemer virker fint her hjemme. Jeg har en NetGear Router R6220.
Når man skal tilgå en web-service udefra (Plex Media Server er en web-service) kræves der følgende:
En ip adresse, samt et port nummer…
Betragt det som følgende…
Du bor på Vesterbrogade 53.
Vesterbrogade er ip adressen, og 53 er porten, som unikt identificerer dig på vesterbrogade.
( Og forudsætter her, at det er en villavej med kun et hus pr. nummer )
Så for at dette kan fungere, skal NiaNet tillade trafik igennem til netop din adresse og på dit nummer, som skal være unikt, i hele bebyggelsen.
Så tror som en start, at du skal tilkøbe en ydelse hos dem, med en statisk IP adresse, samt at få dem til at åbne for en specifik port til det nummer udefra.
Om de tillader dette, ved jeg dog ikke, men du kan jo prøve at ringe til dem.
Mange tak for svar, det giver mening nu Men lige et par enkle spørgsmål mere, er der en speciel grund til, at Nianet ikke tillader trafik igennem til min adresse eller hvordan? Er det fordi det er Fibernet eller? Jeg prøver, at kontakte Nianet imorgen og forhører mig. Men er det muligt, at installere en VPN, som gør det muligt, at tillade trafik?.
Kan ikke svare for NiaNet, men gætter på, at i alle i bebyggelsen som udgangspunkt deler samme IP adresse, og at NiaNet har en standard der siger, at private brugere surfer på internettet.
Du er derimod ikke en normal internet bruger, men derimod en person, som ønsker at stille noget til rådighed for internettet… ====>>> Betaling til NiaNet
Og tvivler på at en VPN vil hjælpe her…For de har samme politik, så vidt jeg ved…
Hvis ikke NiaNet kan hjælpe dig her, er eneste mulighed nok din ven Google
Jeg takker mange gange for hjælpen, men synes det begynder, at være lidt uoverskueligt ;P. Men nu når jeg kommer i tanke om det, så kan jeg godt tilgå min Personal Cloud(Server) fra et andet netværk. Jeg ved ikke om det er noget af det samme som Plex, det er vel noget af det samme eller hvad? :-). Jeg har dog prøvet alt nu, jeg tror jeg har en formodning, om at jeg er udsat for Double-Nat. har nemlig læst den lille guide ‘Troubleshooting Remote Access’ hvor der står noget om Double NAT.
Hej igen Dan22. Jeg har lige et enkelt spørgsmål. Jeg har snakket med vores IT teknikker, han fortæller mig, at alle porte er åbne og han spørg så om det er en offentlig IP-adresse jeg skal bruge. Jeg er ret sikker på jeg er udsat for Double NAT. Min router er en Netgear R6220, så er det vel bridgemode jeg skal lave for, at kunne komme videre?