Biblioteket hämtar inte upp information från Plex Online eller PMS
Hej!
Har försökt installera Plex och få det att fungera i flera timmar nu. Har sökt på det här forumet med ljus och lykta efter lösningar men hittar inget och jag verkar vara den enda som inte får det att fungera.
Laddade ner senaste versionen från plexapp.com. Installationen går fint och det går bra att lägga till media, men när jag öppnar Plex sedan så finns varken musik, film eller tv serier där. När jag försöker gå in och ladda ner plugins (eller se de som jag laddat ner redan, typ Vimeo) är det helt tomt där. Det är som att jag bara fått ner ett skal av programmet och allt innehåll fattas.
Snälla, snälla hjälp mig. Har ju hört så mycket bra om Plex men som det är just nu är det ju helt värdelöst för mig.
Har en MacBook som gått och väl har vad som behövs för att kunna köra Plex. Jag har även testat att starta om, ominstallera (och tagit bort filerna i Library) tre gånger och kollat på vimeo-videon för hur man går tillväga. Har följt alla steg som "alla andra" verkar göra för att få det att funka.
Finns det några program som kan ställa till det som jag bör ta bort? Några plug-ins jag inte ens vet att jag har? (Har Stumble och FireFTP, inget annat installerat).
Är tacksam "above and beyond" om det finns någon som kan guida mig till en installation som funkar.
Har kört en rensning av hela datorn och nu helt plötsligt så ser jag Filmer i Plex och Musik, men inte resten. Och kan fortfarande inte koppla upp mot Plex Online eller lägga till applications eller plug-ins.
Nedan är koderna enligt ovan.
##
Host Database
#
localhost is used to configure the loopback interface
when the system is booting. Do not change this entry.
Mycket underligt. Det där visar att Plex Online svarar, eller rättare sagt PMS svarar med innehållet i Plex Online, men det visas inte upp i Plex. Det råkar inte vara så att du har installerat någon popup-blocker eller liknande add-on i Safari?
När jag testade en av de saker du bad mig testa så hade Safari någon konstig Proxy-inställning med inloggning som dök upp. Eftersom jag inte har någon proxy-tjänst via Safari så rensade jag Safari helt och nu verkar det mesta funka i Plex. Kan det ha varit proxy-inställningen som strulade?
Ska hem och starta om allt och kolla alla genvägar ikväll så håller jag tummarna för att allt funkar som det ska