cannot play media

hallo,

Ik heb de uitzending gemist app geinstalleert en krijg alles te zien alleen als ik wat probeer af te spelen dan zegt hij cannot play media

terwijl bijv de dumpert app wel werkt met afspelen.

dit probleem heb ik bijv ook met apple movie trailers en als ik southpark episodes af wil spelen crasht plex helemaal.

streamen van films vanaf de pc werkt daarintegen wel soepel.

iemand enig idee waardoor dit komt?

ik probeer dit af te spelen op een nieuwe tv van LG de LM 670.

vr groet eric.

Niemand een idee?

de dumpert channel doet het namelijk wel maar de rest niet zoals uitzending gemist,dan zegt ie kan de media niet afspelen.

Ben er vandaag aan begonnen, en heb hetzelfde probleem. Wat ik weet is dat TeamHWW, Gamekings en waarschijnlijk ook Dumpurt op de site zelf FLASH players gebruiken. Waardoor die werken. Blijkbaar gebruiken Uitzending gemist en RTL XL een andere manier van streamen. (jah die laatste zit al in je LG TV, maar deze app kan meer dan de LG TV app)

Ik ga zo ff de vraag in het engels posten, dat helpt wellicht voor/bij een antwoord krijgen?

TeamHWW, GameKings en Dumpurt gebruiken op hun websites inderdaad Flash om video’s te vertonen, maar dit wordt volledig genegeerd door Plex bij het afspelen van video’s van een van deze websites (de videobestanden worden rechtstreeks door Plex afgespeeld, zonder tussenkomst van Flash).

Daarentegen wordt voor RTL XL en UZG door Plex een Silverlight player gebruikt om de streams af te spelen. Dit is nodig omdat de videobestanden niet rechtstreeks in Plex kunnen worden afgespeeld (lang leve DRM…

http://img805.imageshack.us/img805/5695/smileysick.gif

).

Het probleem bij mij is dat het niet afspeelt op de LG tv en wel op mijn pc via de plex media center.

terwijl dumpert dat wel doen en gamekings etc.

enig idee waardoor dat komt?

Bij mij werkt op de PC ook wat op de TV werkt… RTL XL enzo lijken wel oneindig lang te willen laden op mn PC… Ik heb silverlight geinstalleerd staan. Zelfs eraf gehaald en opnieuw gedaan. Dit ook met PLEX. Las namelijk ergens dat iemand het probleem had, maar met een downgrade naar 0.9.6.1 werkte het weer wel… ook geprobeerd, maar probleem blijft.

Heb de vraag (in het engels) ook open staan in het LG gedeelte…

Overigens, in Nederland 24 zit o.a. 101 tv en 3Fm social stream, en die werken met silverlight, en die werken weer WEL…

Dus… Ik weet niet waar het probleem zit.

Ik ben geen programeur, maar wel iemand die het leuk vind om te kijken wat er veranderd als je iets in de codes veranderd… Analyseren van dingen enzo…

Zo zat ik te kijken of het makkelijk was om iets om te bouwen naar iets dat via Livestream.com gaat…

Toen ik dit via de Nederland24 app ging doen, zag ik daar een verwijzing naar silverlight staan…

Toen ik vervolgens keek in de uitzending gemist app code, kwam daar niets over silverlight in voor…

iaw,… als ik het even zo snel analyseer, werken sommige apps niet omdat het silverlight gebruikt, waar in de code van de app geen silverlight verwijzing is… ??? waardoor ze dus niet werken ???

Hallo Geoff,
Een verwijzing naar specifiek Silverlight (of Flash) is meestal niet direct te vinden. De hint zit 'm in *WebVideoItem* (plugins gebaseerd op framewerk versie <= 2.0) of [*WebVideoURL*](http://dev.plexapp.com/docs/api/objectkit.html#WebVideoURL) (framewerk versie >= 2.1). Plugins die hier gebruik van maken hebben naast de plugin code ook nog een bijhorende "[site config](http://dev.plexapp.com/docs/channels/siteconfigs.html)".

Okay, thanks... Zal eens kijkje nemen als ik weer wat tijd heb om te klooien aan zoiets... hihihihi....

Het viel me gewoon op dat de ned.24 app wel werkt, en de andere die silverlight gebruiken niet, en dat er zo duidelijk een verwijzing in/over/naar silverlight plugin...

Ik was zelf dus ff aan het kijken of een plugin kon maken voor een stream die ik heb via livestream.com. Die gebruiken flash, dus had de gamekings app gebruikt om het om te bouwen... Bij de eerste test kreeg ik netjes mn logo's en alles maar werkte niet. (eerlijk gezegd, had niet verwacht dat het ging werken, whahahaha)
Mijn PC staat ook via HDMI aangesloten op mn PC, dus alles wat ik GROOT wil zien, kan ik doen via mn "2e scherm" van mn PC. wheheheh Dus voor mij totaal geen prioriteit. Maar het is wel zonde/jammer dat de leukere apps niet werken. zoals Daily Show en Comedy Central ook.

Anyways, Thanks for the info... ik kijk er ooit weer eens naar... :D ;)

even een update:

apple movie trailers werkt nu wel na de updates op de tv en plex,aleen SP en uitzending gemist nog steeds niet.
iemand al een oplossing

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.