@Roger van Eijk: Ik zag zojuist dat aflevering 1 van All You Need… nu wel beschikbaar is! Het duurt dus soms even voor de “iDevice” versies beschikbaar worden gemaakt.
Ah super om te weten :)!
ligt het aan mij of kan ik hem nergens vinden tussen de channels.
Wellicht heeft Plex de regio niet goed gedetecteerd. Als deze niet op Nederlands staat, staat RTL XL niet in de standaard lijst opgenomen. Waarschijnlijk is dit probleem te verhelpen door handmatig de regio op Nederland te zetten: Ga naar de *Channel Directory* → *More...* → *Preferences...* en selecteer 'The Netherlands' bij Region.
Thanks het is gelukt
Misschien een domme vraag: Is het misschien ook mogelijk een optie te maken dat alle programma's in 1 lijst komen i.p.v. per begin letter gesorteerd?
Vaak weten mijn vriendin en ik namelijk nog niet welk programma's we willen kijken of welke programma er tegenwoordig op TV zijn :P.. Dan gaan we gewoon het overzicht langs totdat we een leuke titel tegenkomen.
Door 1 lange lijst zou je dan gewoon ''lekker kunnen scrollen''.
Beste,
Ik heb net een mijn ds213 vervangen voor een DS214play.
Plex geïnstalleerd, nu krijg ik alleen de RTLXL kanaal niet aan de praat.
Eerst zag ik het kanaal niet,maar na het aanzetten van "Uitschakelen compatibiliteitscontrole" kan ik het kanaal installeren.
Echter als ik hem probeer te openen, maakt niet uit op welk apparaat dan krijg ik het volgende:
This channel is not supported.
Iemand dit ook gehaten oplossing?
P.S. Ik krijg het ook op mijn Win7 pc.
Graag hoor ik
Eerst zag ik het kanaal niet,maar na het aanzetten van "Uitschakelen compatibiliteitscontrole" kan ik het kanaal installeren.
Echter als ik hem probeer te openen, maakt niet uit op welk apparaat dan krijg ik het volgende:
RTL heeft recentelijk wijzigingen aangebracht in de manier waarop ze hun video's aanbieden. De vorm die ze gebruiken maakt gebruik van encryptie. Deze vorm van streamen wordt helaas maar door een beperkt aantal Plex apps ondersteund (dit zijn dan ook de enige apps waar het RTL XL channel nog op zichtbaar wordt). De apps die de RTL XL video's nog af kunnen spelen op dit moment zijn Plex for iOS, Plex for Android, Plex for Roku en Plex/Web in Safari op Mac OSX. Vanuit de channel code valt hier helaas niet omheen te werken.
Ik merk dat ik via de IOS Plexapp wel Plex HT als player kan selecteren en dan speelt hij RTL XL uitzendingen gewoon op Plex HT af.
Het enige wat dus niet in Plex HT (osx) lukt is de afleveringenlijst weergeven.
Ik merk dat ik via de IOS Plexapp wel Plex HT als player kan selecteren en dan speelt hij RTL XL uitzendingen gewoon op Plex HT af.
Het enige wat dus niet in Plex HT (osx) lukt is de afleveringenlijst weergeven.
Er is/zijn een paar versies van PHT voor Mac geweest die encrypted HLS konden afspelen. Dit is echter terug gedraaid. Pas als de nieuwe(re) versie van XBMC als code basis gebruikt gaat worden voor PHT komt dit terug, en dan ook voor de PC en Linux versies van PHT.
Kan het zijn dat de RTL XL app niet meer geïndexeerd is? Ik heb mijn regio-instellingen wel op The Netherlands gezet.
Kan het zijn dat de RTL XL app niet meer geïndexeerd is? Ik heb mijn regio-instellingen wel op The Netherlands gezet.
Het kanaal bestaat nog wel, maar is niet compatible met een hoop Plex clients. Zie https://forums.plex.tv/topic/10135-channel-rtl-xl/?p=654051 voor meer uitleg.
Dat heb ik inderdaad gelezen, maar ik bedoel dus in de serverconfiguratie; daar waar ik channels toe zou moeten kunnen voegen.
Is het mogelijk om deze plugin de mp4's die je oa. via [deze](http://rtl.nl/service/feed/android/xl/v1/index.xml) link kan vinden te laten gebruiken? Daar zit geen encryptie op volgens mij, zodat veel meer clients van de plugin gebruik kunnen maken.
@pikdonker said:
Is het mogelijk om deze plugin de mp4’s die je oa. via deze link kan vinden te laten gebruiken? Daar zit geen encryptie op volgens mij, zodat veel meer clients van de plugin gebruik kunnen maken.
Ik ga zo een update live zetten waarin clients die de encrypted (veelal 720p!) streams kunnen afspelen deze krijgen. Alle andere clients krijgen de (zeer lage kwaliteit!) MP4 video.
Edit: Chromecast werkt wellicht nog steeds niet, aangezien de Android app de encrypted stream krijgt, maar de Chromecast deze niet kan afspelen. Er is echter met geen mogelijkheid te controleren of een video ge-cast gaat worden.
Heb de channel zojuist vanaf de github geïnstalleerd, en werkt goed icm iPad en chromecast. Een vreemd puntje is wel dat zodra er een reclame is geweest (die je niet ziet) de audio/beeld outofsync is. Audio loopt dan voor op beeld.
Pauzeren lost het helaas niet op, opnieuw starten ook niet. Enig idee wat dit kan zijn?
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.