Hoi Sander,
Ik ban bang dat het nog steeds niet werkt op iOS mer direct play enabled.
Groet,
Joris
Ohja, dat was ik nog vergeten te vermelden, het geupdate channel toont momenteel alleen maar volledige afleveringen (en nog geen clips, fragmenten, webclips, etc.) Bij programma's zonder volledige afleveringen zou je nu ook een melding moeten krijgen dat er 0 afleveringen beschikbaar zijn.
Hallo Joris,
Vreemd, want ik heb het op mijn iPod getest (en daar werkte alles na de tweede update die ik heb gedaan). Direct Play staat standaard aan als ik 't me goed herinner (althans, ik heb de instelling op dit apparaat nooit gewijzigd).
Ik heb zojuist nog een update aan RTL XL gedaan (in de code in de Services bundle). Zou je via de Channel Directory nog eens op updates kunnen controleren, deze installeren (als ze er zijn), dan PMS een keertje herstarten en dan nog een testen?
Zojuist getest op mijn iPad mini, zonder positief resultaat helaas.
Ik draai PMS op linux, op een server op mijn werk. Laatste versie van zowel PMS als de iOS client.
Groet,
Joris
Mooi werk, sander1!
Allereerst bedankt voor de app.
Ik heb de RTL app ook geinstalleerd op mijn Synology NAS DS213.
Nu werkt het allemaal behalve het afspelen.
Je gaat bijvoorbeeld naar de G en klikt op GTST.
De zandloper blijft maar lopen en daarna een time out.
Ik heb een 100mb verbinding dus dat lijkt me het probleem niet.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Gr Dave
Allereerst Sander dankjewel man! Zowel ik, mijn vriendin als m’n ouders zijn je erg dankbaar. Ik heb je inspanningen en deze update meteen even op het tweakers forum vermeld, waar mensen de plugin zeer zullen waarderen!
Is het misschien mogelijk ook een filter te maken zoals dat ook kan op de website kan :P?
- Op dagen : Vandaag, Gisteren, Dinsdag, Maandag, Zondag, Zaterdag, Vrijdag
- Afgelopen 7 dagen
- Per zender, RTL 4/5/7/8
- Alle programma’s
- Alfabetisch
Mijn ouders vinden dit wel makkelijk, die vergeten hoe de programma’s heten ;), tevens vind ik dit zelf ook wel makkelijk scheelt vaak wat clicks om bij je gewenste aflevering te komen.
Het lijkt erop dat de plugin niet geüpdatet is
Verwijder de plugin eens helemaal van je server, mapje Plex Media Server -> Plug-ins ->RTL XL.bundle
En dan even m.b.v. je client opnieuw installeren.
Het lijkt nu toch allemaal te werken, waarschijnlijk toch iets gecached ergens. Ophalen van afleveringen in een show duurde even maar het werkt.
Afspelen lijkt allemaal veel soepeler te verlopen ook het pauzeren en hervatten van de shows werken echt veel beter nu.
Heb al wel een paar keer meegemaakt dat een aflevering bleef hangen halverwege en ik echt eruit moest om vanuit de showlist de aflevering weer te restarten.
Al met al ben ik erg blij met deze update en kan ik lekker VI kijken wanneer het mij uitkomt :D
Hallo allen!
Ik heb de nieuwe versie van het ‘channel’ nogmaals getest, en mijn bevindingen zijn als volgt (alles op lokaal netwerk getest):
Plex Media Server op Mac (OSX 10.8.2)
✓ Mac client (OSX 10.8.2): werkt
✓ Windows client (Windows 7): werkt
✓ iOS client: werkt
Android/Google TV client: nog niet kunnen testen
✓ WebClient (OSX 10.8.2 + Safari v6.0.2): werkt - geeft HTML5 player
✓ WebClient (OSX 10.8.2 + Firefox v17.0.1): werkt - geeft Flash player
✓ WebClient (OSX 10.8.2 + Chrome v23.0.1271.97): werkt - geeft HTML5 player
Plex Media Server op Windows (Windows 7)
✓ WebClient (Windows 7 + Firefox v17.0.1): werkt - geeft Flash player
✓ WebClient (Windows 7 + Chrome v23.0.1271.97 m): werkt - geeft HTML5 player
Plex Media Server op Ubuntu Linux (12.10)
✓ iOS client: werkt
✓ WebClient (OSX 10.8.2 + Firefox v17.0.1): werkt, maar laden van de videoplayer duurt soms lang - geeft Flash player
Plex Media Server op Synology (ARM based)
iOS client: nog niet kunnen testen
✗ WebClient (OSX 10.8.2 + Firefox v17.0.1): werkt niet, geeft “There was an error attempting to play this video” error
Hallo Dave,
Aan de verbinding zal het niet liggen, de bitrate van de RTL XL video's is vrij laag. Met welke client probeer je de video's te bekijken? Ik heb zelf ook een Synology (een heel kleintje, namelijk de DS109) en kan daar vanaf met de meeste clients de video's goed bekijken. De enige client die het bij mij momenteel niet goed doet is de WebClient wanneer ik Firefox als browser gebruik.
Als je via pc of mac kijkt is de kwaliteit echt wel veel hoger dan via de plex plugin!
Ik denk dat dat verbeelding is B) En al zouden de Silverlight streams hoger van kwaliteit zijn, ze zijn praktisch onbruikbaar voor Plex...
Los van het feit dat het bij mij alweer niet werkt, de plugin in plex. Krijg bij alle RTL XL error loading stream
Zelfde met Uitzending gemist.
UZG heeft een grote update nodig, het kan inderdaad zijn dat dat kanaal niet werkt (helaas heb ik nog geen tijd gevonden om hier eens mee aan de slag te gaan).
Kun je van RTL XL log files posten? Ik zou niet weten wat er mis zou kunnen gaan uit m'n hoofd. Welke client gebruik je?
De rtl XL app werkt perfect. Er is slechts 1 vreemd ding.
Nieuwe GTST afleveringen zijn niet zichtbaar. Nieuwe afleveringen van andere programma’s werken wel.
Is dit te fixen?
Hoi!
Misschien ben ik gek, maar het lijkt alsof ze bij RTL de volgorde van de items in de XML feeds om hebben gedraaid (van oud naar nieuw nu), maar misschien heeft deze bug er altijd al in gezeten :P Het is nu in elk geval gewijzigd en een update zal zo beschikbaar worden.
Super, het is opgelost! Ik ben je dankbaar :)
Hey Sander,
Hopelijk heb je binnenkort nog een beetje tijd :P.
Wanneer je in de RTL XL Plex app naar Al You Need Is Love afleveringen probeert te kijken geeft hij aan dat er “geen afleveringen beschikbaar zijn”. Andere tv programma’s, zoals GTST
etc. werken wel gewoon. Wellicht heeft het programma All You Need Is Love ook een alternatieve xml opmaak?
Het zijn in iedergeval gewoon gratis uitzendingen, ik hoop dat je het kunt en wilt fixen :).
Ik weet niet of je er iets aan hebt:
De web link naar de 1e aflevering is: http://rtl.nl/xl/#/u/67d5e5e8-dd2e-3b4d-ad29-ce324463a650
Ow is het plug-in icoontje van RTL XL in Plex toevallig verandert of ben ik nu gewoon gek?
'k Heb de XML bekeken, maar helaas mist de data volledig, dus ik kan er niks aan doen :(
Dat klopt, van een aantal andere channels is ie ook reeds gewijzigd (UZG, Vimeo, YouTube, AMT). We stappen af van de witte border + gloss type iconen. De nieuwe iconen worden allemaal wat platter, maar passen daardoor wel veel beter in alle clients. De border/gloss style was een idee dat nog uit de tijd komt waarin er alleen een Plex client voor Mac was B)
http://img20.imageshack.us/img20/448/icondefault.png
http://img266.imageshack.us/img266/448/icondefault.png
http://img545.imageshack.us/img545/448/icondefault.png
http://img41.imageshack.us/img41/448/icondefault.png
Bedankt voor je snelle reactie. Jammer van All you need is love, maarja niets aan te doen, dan downloaden we die maar voortaan automatisch :P.
De nieuwe icoontjes zien er lekker strak uit, top werk!