Bedankt voor de update! Ik woon in Duitsland, hier lopen ze nogal achter. Ik heb de snelste internetverbinding die hier mogelijk is maar nog is hij langzamer dan de internetverbinding die ik 5 jaar geleden in nederland met een gemiddelde verbinding ook al had.
Helaas werkt de plugin niet meer. RTL heeft de Gemist website maar weer eens aangepast.
@Sander1
Wanneer komt er een update voor de RTL Gemist plugin in Plex want deze werkt niet meer helaas…
wat raar hij werkt hier nog wel
Het gedeelte dat programma's toont van de afgelopen 7 dagen werkt nog, dat maakt namelijk gebruik van de iPad site. Het "archief" doet het niet meer, omdat RTL hier iets compleet nieuws voor heeft opgezet (genaamd RTL XL). Het archief heb ik dan ook tijdelijk even uitgeschakeld in de laatste update. Ik moet me even opnieuw gaan verdiepen in de nieuwe website, dat gaat even wat tijd kosten, maar het moet wel te doen zijn.
RTL Gemist is geupdate en heet vanaf nu RTL XL! De nieuwe versie van de plugin is beschikbaar via Plex Online in Plex 9 (en als je de RTL Gemist plugin reeds geinstalleerd had, wordt ie automatich geupdate naar de RTL XL versie).
Door de nieuwe website structuur worden nu alle programma’s getoond in het A-Z overzicht, dus ook de programma’s waarvoor betaald moet worden. De Silverlight speler van RTL verbergt nog altijd z’n controls en maakt daarmee vooruit- en terugspoelen helaas onmogelijk binnen Plex.
Wellicht is de nieuwe versie nog niet geheel bug-vrij. Mocht je dus wat geks tegenkomen, laat het me weten!
Good busy!
Het lijkt erop alsof er weer iets is aangepast. Uitzendingen van een paar dagen geleden gaan prima, maar de uitzendingen van maandag werken niet bij mij. Ik krijg dan error reading from file al meteen als je een uitzending start.
De URLs van de video's op de iPad website geven allemaal een 404 error... Er gaat dus aan de kant van RTL iets fout op het moment.
**Edit:** Het werkt bij mij weer!
Heb sinds de laatste update vanuit plex problemen met RTL XL. Alle video’s spelen de eerste 10 minuten goed af, daarna pauzeert de plugin automatisch. Alsof hij moet bufferen en na een paar minuten wachten begint die dan weer automatisch met afspelen. Dat ritueel gaat dan door tot het einde van de video. Elke keer weer en bij verschillende video’s, reproduceerbaar dus.
Voordat ik heb geupdate vanuit plex werkte het perfect… Heeft iemand enig idee, wat er hier aan de hand is?
Deze plugin is al een tijdje niet geupdate, dus er is niet iets veranderd in de manier waarop het werkt. Welke skin gebruik je? Er staat me iets van bij dat er een skin-gerelateerde bug was bij het afspelen van video (die 10 minuten die je noemde komt me ook wel bekend voor).
Ik heb hier ook last van, met een standaard Plex installatie. Ik heb niet eerst een update gehad voor zover ik weet. Maak gebruik van de RTL XL plugin via de Plex Store.
Tot nu toe bij Ik hou van Holland en GTST gebeurd. Tijdens het kijken stopt de video ineens, alsof hij moet bufferen. Als ik dan op play druk, speelt hij ongeveer 1 seconde af en stopt hij weer, ongeacht van hoe lang ik wacht voordat ik op play druk. Daardoor lijkt het niet alsof het met bufferen te maken heeft. De video speelt altijd het eerste gedeelte ook helemaal soepel, zonder problemen.
Hoi Sander, ik heb de standaard skin. En de problemen zijn exact zoals mijn voorganger: Noikpower ook beschrijft. Het vreemde is echter dat het vanaf installatie van plex goed heeft gewerkt. Bij mij zijn de problemen pas ontstaan, nadat ik de update van december heb uitgevoerd.
Zijn er mogelijkheden om te troubleshooten, zonder dat ik Plex in zijn geheel opnieuw moet installeren?
Zelfde hier. Eerste paar minuten loopt ie soepel. Daarna stopt ie en kun je steeds 1 of 2 seconden verder spelen.
Dit probleem trad trouwens zomaar ineens op. De Plex incremental van eind december lijkt niet de boosdoener want tot een paar dagen geleden draaide RTL XL prima. 
Goed dat je reageerd, dan was dat bij mij blijkbaar toeval.. Hoe dan ook een probleem, waar dus meer mensen last van hebben!
Mocht iemand een oplossing hebben, dan graag even een reactie. Ik overweeg namelijk een reïnstall van PMS, die ik liever voorkom...
Aan PMS kan het bijna niet liggen, dan had het volledig niet moeten werken. Je zou eens kunnen proberen om Silverlight opnieuw te installeren.
Ik heb een aantal video's geprobeerd en meer dan 10 minuten door laten lopen, maar ik krijg het probleem niet nagebootst...
Ik heb het probleem nog altijd niet kunnen nabootsen
De volgende punten kan ik bedenken als eventuele oorzaak:
[list][]Langzame internetverbinding. De streams zijn ongeveer 1.5Mbps, dus je verbinding moet dit ook minimaal zijn;
[]Drukte bij RTL XL op bepaalde tijden als er veel mensen tegelijk gebruik maken van de dienst;
[]Plex Media Manager die in de achtergrond begint te scannen voor nieuwe films en video’s.
[]Andere achtergrondprocessen op de Mac die de boel (tijdelijk) vertragen.
[/list]
Sander, dank voor je antwoorden.
Aan mijn internetverbinding kan het niet liggen. Ik heb een 20mbit verbinding en de Mini is bekabeld aangesloten. Op hetzelfde moment direct een testbestand (1000mb.bin) downloaden gaat dan ook op de volledige snelheid.
Ik zal mijn Silverlight eens opnieuw installeren om te zien of dat wellicht wat uithaalt. Verder zal ik de komende keer gelijk de console van de mini bekijken wanneer het probleem optreedt. Even zien of er toevallig iets van een of ander proces van OS X voorbij komt met een logregel.
Hoi, zelfde probleem hier… ik zal eens kijken of het ook voorkomt met SBS plugin.
Net Plex volledig opnieuw geïnstalleerd, maar het heeft helaas niet geholpen.
- Verse Plex install
- Movies en Series section geadd
- Via Plex Online RTL Gemist, SBS Gemist en Uitzending gemist geinstalleerd
- Via RTL Gemist GTST van maandag opgestart en loopt vast op 8:58 min
Ik heb in de logfiles van Plex gekeken, maar kan voor mijn gevoel niet iets opvallend vinden:
http://stephangroen.nl/plex/Plex.log
http://stephangroen.nl/plex/Plex_Media_Scanner.log
http://stephangroen.nl/plex/Plex_Media_Server.log
Playback start rond 22:47 en eindigt rond 22:56. Wat er wel bij staat:
22:56:40 T:2970062848 M:950296576 WARNING: CDVDMessageQueue(video)::Get - retrieved last data packet of queue
22:56:41 T:2970595328 M:949379072 WARNING: CDVDMessageQueue(audio)::Get - retrieved last data packet of queue
Over dit laatste schijnt wat meer te staan hier op de forums, daar ga ik nu even wat relevante threads over bekijken.
Edit: Ik gebruik de laatste incremental (.13). Welke versie gebruik jij Sander? Wellicht moet ik de laatst stable gebruiken in plaats van deze.