[Channel] Uitzending Gemist

Hij lijkt hier niet meer te werken op OSX PMC en ipad? Iets met een 302 en oneindige redirects?

Bedankt voor de melding! Er was weer eens iets gewijzigd op de UZG website (cookie geneuzel). Een fix voor zowel de URL Service (Services.bundle) als de plugin is naar de Channel Directory geupload (en waarschijnlijk voor de meeste mensen reeds automatisch gedownload door PMS).

Na een update werkt hij weer, thanks.

Enig idee of de plugin zou moeten werken met PlexConnect (kom hier niet verder dan het lijstje met de afgelopen dagen)? Dit topic beschrijft wat er oa nodig is: http://forums.plexapp.com/index.php/topic/72725-heads-up-channels-support/

Maar op de Roku doet ie het nu niet meer. Ik krijg nog wel de verschillende dag keuzes te zien (vandaag, gisteren enz) maar als ik een daarvan kies krijg ik altijd de opmerking “Geen programmas”, gevolgd door een tweede foutmelding “No items to display”. Ik kan wel de programma zien op de ipad (web browser) en die vervolgens kiezen, en als afspeelkeuze “play on roku” kiezen. Het duurt heel lang maar na een tijdje (bufferen?) verschijnt de gekozen uitzending dan via mijn Roku. De beeldkwaliteit is slecht en het geluid loopt niet synchroon. Ik hoop dat ik de symptomen hier voldoende beschrijf zodat het iemand in de juiste richting wordt gestuurd voor een mogelijke verbetering. Als ik meer kan doen laat maar weten. Jammer genoeg mis ik zelf de kennis om in de code te duiken.

Ik gebruik de UZG plug al enorm lang en ben er zo blij mee. Het enige dat ik me de laatste tijd afvraag is of ik nu zélf iets verkeerd doe of dat het nog niet beschikbaar is. Het betreft de streams die UZG levert. Dit zijn tamelijk lage resolutie streams. Misschien die ik iets verkeerd of is het niet anders. Maar als ik gewoon via een browser op uitzendinggemist een stream selecteer dan is de resolutie veel hoger.

Maar.....los daarvan.....super goed werk man. Echt een held ben je al tijden !!

Het enige dat ik me de laatste tijd afvraag is of ik nu zélf iets verkeerd doe of dat het nog niet beschikbaar is. Het betreft de streams die UZG levert. Dit zijn tamelijk lage resolutie streams. Misschien die ik iets verkeerd of is het niet anders. Maar als ik gewoon via een browser op uitzendinggemist een stream selecteer dan is de resolutie veel hoger.

Dit ligt aan de manier van streamen en de Plex client die je gebruikt. Bij het gebruik van HTTP Live Streams (gebruikt door NPO) zou de client zelf moeten kunnen switchen tussen de verschillende beschikbare versies (afhankelijk van de bandbreedte). De oude/huidige Plex desktop client ("Laika") kan hier echter niet goed mee overweg en blijft altijd op de eerste beschikbare stream (vaak de laagste in kwaliteit) hangen. De nieuwe desktop versie van de Plex client (die op dit moment alleen beschikbaar is voor PlexPass members) kan hier beter mee overweg.

Ik was erg verbaasd dat de UZG channel perfect werkt met de plex client op mijn PopCornHour A-200. De PCH zelf heeft ook een native UZG service maar om deze aan de gang te krijgen moet je allerlei trucs uitvoeren.

Ik was erg verbaasd dat de UZG channel perfect werkt met de plex client op mijn PopCornHour A-200. De PCH zelf heeft ook een native UZG service maar om deze aan de gang te krijgen moet je allerlei trucs uitvoeren.

Hoi!

Dank voor deze informatie! Ik heb sinds kort een Popcorn v8 staan, maar UZG daar nog niet op getest. Ben blij te horen dat de huidige versie van de channel goed werkt!

Op de roku krijg ik UZG niet meer aan de praat evenals de NOS app. Ik las op UZG website dat ze een andere speler gebruiken sinds kort en bij instellingen kun je aangeven of je in het buitenland zit. Ik vraag me af of dit gerelateerd is aan de problemen die ik hier in de US heb. Sinds kort krijg ik ook met Plex in een browser op de Mac UZG maar met moeite aan de gang en scheidt het na 5 minuten er mee uit. Het is jammer maar het gaat mij boven mijn pet en ik vermoed dat ik maar de handdoek in de ring moet gooien.

was helemaal vergeten je hiervoor nog te bedanken hahaha......vakantie ertussendoor etc etc....! Maar beter laat dan nooit. Werkt nu als een tierelier !!

Dit ligt aan de manier van streamen en de Plex client die je gebruikt. Bij het gebruik van HTTP Live Streams (gebruikt door NPO) zou de client zelf moeten kunnen switchen tussen de verschillende beschikbare versies (afhankelijk van de bandbreedte). De oude/huidige Plex desktop client ("Laika") kan hier echter niet goed mee overweg en blijft altijd op de eerste beschikbare stream (vaak de laagste in kwaliteit) hangen. De nieuwe desktop versie van de Plex client (die op dit moment alleen beschikbaar is voor PlexPass members) kan hier beter mee overweg.

Op de roku krijg ik UZG niet meer aan de praat evenals de NOS app. Ik las op UZG website dat ze een andere speler gebruiken sinds kort en bij instellingen kun je aangeven of je in het buitenland zit. Ik vraag me af of dit gerelateerd is aan de problemen die ik hier in de US heb. Sinds kort krijg ik ook met Plex in een browser op de Mac UZG maar met moeite aan de gang en scheidt het na 5 minuten er mee uit. Het is jammer maar het gaat mij boven mijn pet en ik vermoed dat ik maar de handdoek in de ring moet gooien.

Hier zelfde problemen. server op Mac mini, clients op mac en op ios. de NOS plugin en de UZG plugin werken beide niet meer. N24 nog wel.. Iemand een oplossing? Mis ze enorm!

(overigens ben ik gewoon in NL)

Hier zelfde problemen. server op Mac mini, clients op mac en op ios. de NOS plugin en de UZG plugin werken beide niet meer. N24 nog wel.. Iemand een oplossing? Mis ze enorm!

(overigens ben ik gewoon in NL)

NOS is gefixt. UZG is ook gefixt, maar door de wijzigingen daar is "zoeken" daarin voorlopig gesneuveld (het UZG archief is namelijk helaas niet in het Apple HTTP Live Stream formaat beschikbaar)...

Is er een mogelijkheid om de interface wat te verbeteren? De enige manier om bij een uitzending te komen is om afgelopen 7 dagen te doorzoeken, wat in de praktijk vaak niet lukt (of fijn is). Een zoekfunctie of in ieder geval een alfabetisch overzicht zou het er al iets beter op maken!

Hallo allemaal.

Ik ben vandaag aan mijn Plex-tijdperk begonnen, Dus nog een beetje nieuw. PLex server draait op mijn macbook pro. Als client om de content op mijn tv te krijgen gebruik ik de ac ryan hd mini 2. Via UPnP kan ik zo de plex server benaderen. Afspelen van films etc werkt perfect.

Ik heb inmiddels twee channels geïnstalleerd, RTL XL en UZG. De eerste werkt perfect op zowel mijn macbook pro als op de TV. 

UZG werkt wel op mijn macbook, maar niet op de TV. ik zie de channel wel op de tv en krijg ook de lijst met beschikbare programma's. Maar als ik een programma probeer af te spelen, dan gebeurt er niets, ook geen foutmelding helaas. Alleen een zwart scherm en dan weer terug naar de lijst.

Heb al geprobeerd om via preferences de online videokwaliteit aan te passen naar 480p (ivm met de post van sander1 over de HTTP Live Streams), maar dat mocht niet baten.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?

Super,

wessel

Is hier iets aan te doen? Ik gebruik momenteel om een aantal redenen nog liever de oude client (op OS X overigens, ik neem aan dat dit niet uit maakt?) en bovenstaand probleem bestaat nog steeds helaas..

Is hier iets aan te doen? Ik gebruik momenteel om een aantal redenen nog liever de oude client (op OS X overigens, ik neem aan dat dit niet uit maakt?) en bovenstaand probleem bestaat nog steeds helaas..

In theorie: ja, maar aangezien de oude client nooit meer een update zal krijgen vind ik het zonde om daar nog tijd in te steken (code schrijven en up to date houden e.d.), zeker omdat het probleem zich vanzelf oplost met de nieuwe Plex for Home Theater client.

Sander1,

Twee vraagjes:

-lost de update naar de nieuwste versie ook mijn probleem op?

-wanneer is deze versie voor iedereen beschikbaar?

Thanks, Wessel

-lost de update naar de nieuwste versie ook mijn probleem op?

Het ging in mijn vorige post over de desktop versie van Plex (Plex for Home Theater). Jij hebt alleen de server (Plex Media Server) draaien en verbindt daar heen met een UPnP apparaat. Dat is iets heel anders en staat los van het probleem uit bovenstaande post.

-wanneer is deze versie voor iedereen beschikbaar?

Plex for Home Theater is al een tijdje beschikbaar voor iedereen, maar daar zul jij dus niet zo heel veel aan hebben. Het probleem waar jij tegenaanloopt is dat de in het UZG channel gebruikte stream methode niet compatible lijkt te zijn met je UPnP apparaat.

Duidelijk verhaal, bedankt. Wilde toch al een nieuwe mediaspelers kopen. Weet jij hoe ik vantevoren kan controleren of een bepaalde mediaspeler (bijvoorbeeld wd tv live) wel de uzg stream aan kan?

Nogmaals bedankt voor je snelle support!

Ik heb ook even een vraag. Mijn NPO kanaal laat wel de programma's zien, maar als ik ze selecteer, zegt hij bestand niet gevonden.

Op de computer in de manager werkt de NPO wel.

De RTL XL kanaal functioneert wel goed.

Ik heb een samsung ue40es6100 smart tv.

Enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen.

Bedankt.

Klopt het dat het gebruik van de nieuwste versie van deze plugin het niet mogelijk om de stream te bekijken?

Ik kan wel bladeren door het menu en zo, maar als ik een aflevering kies, mag ik het zelf allemaal uit gaan zoeken.

PMS heb ik draaien op een gevirtualiseerde Windows 2012 R2 machine, als client gebruik ik vooral PlexWeb en strakjes ook Plex for Samsung op mijn TV.

Een aparte NPO plugin of channel ben ik niet tegengekomen, ook met Google niet, vandaar dat ik ervan uit ga dat deze plugin/channel de nieuwste versie is.

EDIT:

Grappig, via http://plex.tv/web werkt het wel? :wacko: