Streamen van series naar Chromecast verloopt stotterend. De snelheid van wifi is te traag.
Door de kwaliteit van de stream op bv. 4 Mbps 720p te zetten op de client werkt e stream goed. Bij de volgende episode valt hij weer terug in de oorspronkelijke kwaliteit.
Op de plex server de video kwaliteit terugzetten op 4 Mbps 720p wordt op de client Chromecast niet overgenomen. Waar kan dat aan liggen.
Hartelijk dank
Harry
De video kwaliteit terug zetten naar 4 Mbps 720p zorgt er voor dat je server moet transcoderen; wellicht heeft deze daar ook moeite mee!?
Als je Wifi te traag is lijkt het me beter om ervoor te zorgen dat deze sneller wordt.
Dan kun je de originele kwaliteit via direct stream afspelen en dat is binnenshuis (en ook buitenshuis) altijd het beste!
Beste Allards,
Dank voor je reactie.
Deze optie had ik ontdekt. Echter als ik op de plex server de kwaliteit terug zet op 4 Mbps 720p wordt dat door de client (android telefoon, doorgeschakeld naar chrome-cast) niet overgenomen.
Per episode kun je dan de kwaliteit op je client terugzetten, maar als je dan automatisch de volgende episode start staat hij weer verkeerd.
Oplossing inmiddels ook ontdekt!! Bij instellingen op je client, de kwaliteit permanent terugzetten op 4 Mbps 720p of zelfs 8 Mbps 1080p werkt ook. Wifi thuis is snel genoeg. De bottleneck zit in chromecast. Deze kan net niet meer dan 10 Mbps aan.
Nogmaals dank je wel.
Harry
Ahhh wel er traag de Wifi van een Chromecast ik vermoed dat je een ‘oud’ type Chromecast hebt want de huidige Chromecast hebben (Draadloze standaarden: 802.11 b/g/n/ac wifi (2,4 GHz/5 GHz)) en zouden dus veel meer dan 10 Mbps moeten aankunnen.
Dank je wel.
Ik heb wel het laatste type chromecast.
Dan ga ik eens onderzoeken waar dat in kan zitten.
Het 5Ghz (ziggo) wifi levert bij mij 150-200 Mbps.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.