Hallo,
Mijn beeld op tv hapert ontzettend bij een Plex stream naar chromecast. Om de 2 seconden blijft het beeld voor lange tijd hangen.
Wat kan ik hieraan doen om dit probleem te verhelpen?
Alvast bedankt!
Hallo,
Mijn beeld op tv hapert ontzettend bij een Plex stream naar chromecast. Om de 2 seconden blijft het beeld voor lange tijd hangen.
Wat kan ik hieraan doen om dit probleem te verhelpen?
Alvast bedankt!
Ik merk wel in activiteitenweergave dat Plex new transcoder ontzettend veel CPU verbruikt, 318%
Welk systeem staat je plex server op? want voor transcoding heb je een goede CPU nodig, een NAS kan dit 9 van de 10 keer niet aan.
Beste Guus,
ik weet niet of je onderhand nog steeds problemen ervaart, maar ik heb hetzelfde gehad. De enige oplossing voor mij was om de overstap te maken naar een systeem met een betere CPU.
Indien plex namelijk content moet transcoderen, kost dit heel veel cpu rekenkracht. En dit is bij het afspelen van een film op de chromecast "helaas"het geval. Grote kans namelijk dat je dezelfde media zonder problemen op je laptop/pc kan afspelen, aangezien hier bijna geen transcodering plaats vindt.
Om zeker te weten dat het aan je ligt kan je nakijken hoe snel het transcoderen gaat. Dit kun je zien in de plex media server log files.
Stap 1
Te vinden op C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\PlexMS\Plex Media Server > Logs > Plex media server
(ik ga hier zelf altijd naartoe door op het plex icoontje (rechts onderin taakbalk als je windows gebruikt) te klikken met je rechter muisknop en dan >open plug ins folder. De windows verkenner wordt dan geopend, waardoor je makkelijk bij de map Plex Media Server kan komen.
Stap 2
in de log file (gewoon openen met je kladblok bijvoorbeeld) zoeken naar het woord speed, je komt dan bijvoorbeeld de volgende info tegen
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.