Dvd omslag när man streamar från datorn till tv?

Hej! Tänkte kolla en grej med er. Det är så att jag har en sony bravia tv . Och streamar från en macbook pro. Och allt funkar ! Men grejen är den att: När jag går in på tv och trycker på plex ikonen alltså anslutna enheter. Så kommer jag in och kan välja Filmer eller Serier etc. Och dom två ikonerna ser exakt ut som när man går in på plex media server , alltså med färg och allt . När jag däremot ska välja en film t.ex . SÅ blir det bara massa tråkiga ikoner som ser likadana ut . Med nån konstig kamera och filmrulle i bakgrunden . Så jag tänkte kolla om man kan få dvd omslag istället för dom tråkiga ikonerna ..??  Väldigt tacksam för svar!! Och trevlig helg allihop!!       Mvh//Mathias

Hur ser det ut när du går in på PMS?

Om det ser korrekt ut där så är det förmodligen klienten på tvn som strular

Swyped from my Nexus 4 using Tapatalk

Trycker på pms på tv. Kan därefter välja musik , video eller bilder , När jag valt video . SÅ kommer två ikoner med färg Movies eller Tv shows . Och nu har jag bilder på serien Breaking Bad . Skit skumt , Men grejen är den att jag har valt dom bilderna sj. Alltså lagt till url på dessa. Har det kanske någon betydelse? Hur fixar jag klienten i tv? Om det nu är det?

Svara först på frågan, hur ser det ut om du surfar till PLEX från en dator? Port 32400.

Så här.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.