Jeg er helt ny med Plex og har et par spørgsmål, Jeg har installeret det på min Imac og har lagt en del film ind som jeg gerne vil se,
1. problemet er at jeg ikke altid kan få Dk undertekster på
2. Hvad format skal de ligge i for at få det bedste billede ? ( jeg har brugt handbrake og lavet det om til mp4 fil men er det det bedste ?
3. Kan man streame over på atv3 og hvordan ?
4. kan man sætte mac på vågeblus og stadigvæk se film.
Jeg er helt ny med Plex og har et par spørgsmål, Jeg har installeret det på min Imac og har lagt en del film ind som jeg gerne vil se,
1. problemet er at jeg ikke altid kan få Dk undertekster på
2. Hvad format skal de ligge i for at få det bedste billede ? ( jeg har brugt handbrake og lavet det om til mp4 fil men er det det bedste ?
3. Kan man streame over på atv3 og hvordan ?
4. kan man sætte mac på vågeblus og stadigvæk se film.
1. jo mere simpelt et navn du giver filmen og underteksterne, jo nemmere finder pms'en underteksterne.
husk at sætte local media assets som den første agents, så finder den dem også nemmere.
her kan du læse alt om undertekster http://wiki.plexapp.com/index.php/PlexNine_PMS_Subtitles
2. nu må du ikke hænge mig op på det, men så vidt jeg ved er det ikke formatet der er afgørende, men opløsning, bitrate osv der betyder noget.
3. tag et kig her http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=9157&zoneid=5
4. kan desværre ikke svare på dette, men jeg tvivler på det.
Tak for hjælpen men lige et spørgsmål mere. kan det passe at man skal være fysik inde på siden på ens Imac for at kunne se det på andre enheder ? jeg kan ikke se film på min Ipad/Iphone hvis ikke jeg er inde på siden på min Imac
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på Imac da jeg har aldrig har brugt det.
Men på en Windows maskine skal det være installeret og køre i baggrunden som en proces,
men det er ikke nødvendigt at have selve siden åben.
Nu bruger jeg det på den måde at jeg har en readynas ultra til at køre med plex media server installeret på, det fungere super godt
system
Closed
December 20, 2019, 11:30pm
5
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.