DVR og EPG

Alt ser ud til at køre her nu - og har intet gjort

EDIT: Og nu er den så en time foran igen… DEAD GAMBIT…

Min løsning er nu at sætte optagetid til 70 minutter før udsendelsen starter - kan ikke finde anden let workaround

Opdateret til V0.0.0.7, som forhåbentlig fixer DST problemet

@dane22 said:
Opdateret til V0.0.0.7, som forhåbentlig fixer DST problemet

Fedt! Jeg tjekker og gen-aktiverer DVR :wink:

Uhhha, det blev meget værre :smiley: .. se nedenstående:

De fleste aktuelle udsendelser er mere end 4 timer lange

Tidspunktet forkert

Korrekt tidspunkt fra DVB Link Server (P.S: ikke sikkert at det er netop denne episode)

Du godeste…

Checkede med Air Force One, og den var helt fin, og resten skulle jo følge samme opskrift.

Tror sgu der er plads til forbedring et eller andet sted i maven på PMS…SIGH…

Når man manuel importerer XMLTV xml, så har jeg tidligere set - at der kan ske ændringer op til 5 min. efter afsluttet import. Har tjekket Air Force One, den er også korrekt her. Det er absolut ikke logisk! Man skulle næsten tro, at der var fejl i YouSee data.

er du sikker på din EPG cache ? eller lign. er 100% clean inden import af den nye ?

Tror nærmere, at det er PMS som ikke kan regne resterende tid ud korrekt. Hvis man kigger på den orange bar i billedet, så matcher den ikke med 5 timer.

@winddiesel said:
er du sikker på din EPG cache ? eller lign. er 100% clean inden import af den nye ?

Jeg har ingen Cache, da jeg lige har reinstalleret hele NAS’en :wink: Jeg prøver dog at lave en ny EPG-DK XML og importerer på ny …

Hmm, hjalp ikke … det ligner, at de fleste programmer er forskudt … Hvis man kigger på “NEW EPISODES TONIGHT”, så er nogle af disse imorgen.

Jeg tjekker igen imorgen, efter den har importeret automatisk.

@dane22 Blot til info …

2017-04-20 21:33:43,204 (7f3eb99c0700) : CRITICAL (init:165) - Exception when digesting Fire in the Hole with the error invalid literal for int() with base 10: ‘Demolition Ranch (1’ (most recent call last):
File “/share/CACHEDEV1_DATA/.qpkg/PlexMediaServer/Library/Plex Media Server/Plug-ins/epg-dk.bundle/Contents/Code/init.py”, line 156, in doCreateXMLFile
Episode = str(int(Episode)-1)
ValueError: invalid literal for int() with base 10: ‘Demolition Ranch (1’

@mm98

Dette kan ignoreres, og skyldes at der manglede episode nummer.
Generelt stinker info fra YouSee, så mangelfuld og fyldt med fejl :frowning:

@mm98 said:
Det er absolut ikke logisk!

Nope…Hvis ikke det var fordi jeg allerede var gråhåret, ville jeg sgu blive det før tid :wink:

Hvis bare Gracenote kunne levere den data de skulle … for os “stakkels” yousee kunder
At være gidsel i monopol danmark og ikke kan få brugbart epg… suk

@dane22 … tror jeg har fundet problemet …

<programme start="20170420255500 +0200" stop="20170421023000 +0200" channel="53"> <title lang="da">Tæt på naturen</title> <desc lang="da">"Han kæmper for træerne". Thomas Struwe ved meget om træer og planter. Han er uddannet inden for skovbrug, og vi følger ham i hans arbejde.</desc> <icon src="http://images.yousee.tv/pics/149736030/1440x1080.jpg"/> <category lang="da">Fakta</category> <category lang="da">Dyr og natur</category> <episode-num system="xmltv_ns">0.0.</episode-num> <credits lang="da"/> <video lang="en"> <quality lang="en">HDTV</quality> </video> </programme>

“start” er i et ugyldigt format: 20170420255500 = 2017/04/20 25:55:00 :wink:

Wow, og nice…

Så meget for bare at addere timezone offset som rene tal, istedet for at benytte datetime rutiner…

Super fundet, og graver dybere i det…

@winddiesel said:
Hvis bare Gracenote kunne levere den data de skulle … for os “stakkels” yousee kunder
At være gidsel i monopol danmark og ikke kan få brugbart epg… suk

Ja, det er det typiske problem - med udenlandske leverandør/ydelser. Vi er altid begrænset. Så må vi bare prøve at finde en løsning, som @dane22 er i gang med :wink:

Hvis blot ikke Gracenode data var begrænset via post nr. Vi skulle blot have listen for hele DK - så ville det virke.

Program beskrivelserne i det originale feed fra Gracenote er bare bedre - desværre - og mere præcist

Jeg har 2 plex servere kørende - en med Gracenote til alle de kanaler jeg kan finde i det orignale feed og en med DK-EPG til resten - det er bare ikke optimalt

@dane22 said:
Wow, og nice…

Så meget for bare at addere timezone offset som rene tal, istedet for at benytte datetime rutiner…

Super fundet, og graver dybere i det…

Jeg har selv et TV guide system (baseret på YouSee data) med agenter/bots, til at finde specifikke programmer. Jeg kunne meget hurtigt lave et specifikt XML format. Datoer er meget lette at styre i .NET.