DVR og EPG

@winddiesel said:
Program beskrivelserne i det originale feed fra Gracenote er bare bedre - desværre - og mere præcist

Jeg har 2 plex servere kørende - en med Gracenote til alle de kanaler jeg kan finde i det orignale feed og en med DK-EPG til resten - det er bare ikke optimalt

Har DVBLink TV Server kørende - så det (Plex DVR) er ikke ekstremt vigtigt for mig pt. DVR er for begrænset endnu ifht. andre systemer. Det skal dog nok komme.

Blev desværre tvunget 100% over på DVR for et par uger siden da den gamle hdhomerun døede som jeg brugte sammen med EyeTV på et vm’ for sig selv - så jeg GLÆDER Mig RIGTIGT meget til gracenote og plex spiller 100% sammen

@dane22 … Ville dette evt. være en løsning?

# Obtain the UTC Offset for the current system:
UTC_OFFSET_TIMEDELTA = datetime.datetime.utcnow() - datetime.datetime.now()
local_datetime = datetime.datetime.strptime("2008-09-17 14:04:00", "%Y-%m-%d %H:%M:%S")
result_utc_datetime = local_datetime + UTC_OFFSET_TIMEDELTA
result_utc_datetime.strftime("%Y-%m-%d %H:%M:%S")
'2008-09-17 04:04:00'

Eksempel nr. 2:

Check PM istedet

Første stikprøve optagelse har fra DR2 idag så virker det helt efter hensigten efter den update

@mm98 fandt et andet issue, som gjorde at nogle ting fejlede, hvis de var tæt på midnat.

Afventer at han tester færdigt på et special build jeg gav ham, og laver derefter atter en opdatering til alle

@dane22 said:
@mm98 fandt et andet issue, som gjorde at nogle ting fejlede, hvis de var tæt på midnat.

Afventer at han tester færdigt på et special build jeg gav ham, og laver derefter atter en opdatering til alle

Indtil videre, ser alt fint ud! Afventer dog lidt, da jeg gerne vil tjekke tæt på midnat. Der var her problemet opstod i går aftes.

Kan se, at det ikke er @dane22’s data det er galt med. Det er PlexWeb!

New Episodes Tonight fremviser ikke data korrekt

Hvis man klikker på én af disse, så er “Detail” siden korrekt. Hvilket er det vigtigste!

XML data er også korrekt mht. “Vild med dans”
<programme start="20170421201500 +0200" stop="20170421231500 +0200" channel="54"> <title lang="da">Vild med dans</title> <desc lang="da">Kendte tyskere får hver deres professionelle dansepartner og bliver sendt ud i en spændende konkurrence om, hvilket par der danser bedst. </desc> <icon src="http://images.yousee.tv/pics/149737255/1440x1080.jpg"/> <category lang="da">Underholdning</category> <episode-num system="xmltv_ns">4.4.</episode-num> <credits lang="da"/> <video lang="en"> <quality lang="en">HDTV</quality> </video> </programme>

@dane22 Tror det er go herfra :wink:

Released V0.0.0.8

@mm98
Check changelog :wink:

/T

V0.0.0.8 installeret. Oprettet ny XML og “Refresh Program Guide”. Alle tidspunkter er korrekte!

SKAL man oprette ny XML service ???
Så øv at parre alle kanaler igen

Øhhh…Nej…du opdaterer bare filerne i bundle biblioteket

Hvordan ser det ud hvis man bare gerne vil have EPG til ens IPTV? Kræver det stadig selvstændig DVR når nu det bare er en m3u liste?

@famulor

EPG er en DVR ting only!

Er det ikke lidt “forkert”, at afsnit nr. bliver til sæson i XML’en? Burde det ikke være omvendt? Det vil give en mere “korrekt” mappe struktur, når optagelserne gemmes.

S4, S5, og S6 er afsnit nummer. E6 er totale afsnit. Hvis det var omvendt, ville det blive S06E04, S06E05 og S06E06 samt korrekt fremvisning af Episode {X}.

Jo, måske…

Men det vil da ikke virke for sæson, da jeg desværre ikke har et sæson nummer fra Guiden

Så ikke sikker på det vil hjælpe her :frowning:

Nedenstående er et eksemple på hvad jeg henter ned, hvor der er angivet et episode nummer som series_info

Som du kan se, er det et “absolut_nummer:total_nummer”

{ "category_string": "Fakta", "series_info": "26:28", "id": 150377958, "channel": 1, "begin": 1494054900, "end": 1494057300, "title": "Tæt på vores kæledyr", "description": "Britisk dyreprogram fra 2015. Vi ved meget om vilde dyrs adfærd, men hvad ved vi egentlig om de dyr, der er tættest på os. Som bor sammen med os, og som skal lære at finde rundt og modstå alle farer i vores huse og lejligheder. Hvorfor må man gerne bide i sit tøjdyr, men ikke i fars hjemmesko, og hvorfor er det i orden at bruge kradsetræet, men ikke sofaen? Her møder vi igen nogle af de gamle hvalpekuld og ser, hvad der er blevet af dem.", "imageprefix": "http://images.yousee.tv/pics/150377958/", "images_fourbythree": { "xxlarge": "1440x1080.jpg", "xlarge": "960x720.jpg", "large": "713x535.jpg", "small": "156x117.jpg" }, "is_series": true, "series_name": "Tæt" }

Og her hvad jeg konverterer det til i xmltv filen:

<programme start="20170506091500 +0200" stop="20170506095500 +0200" channel="1"> <title lang="da">Tæt på vores kæledyr</title> <desc lang="da">Britisk dyreprogram fra 2015. Vi ved meget om vilde dyrs adfærd, men hvad ved vi egentlig om de dyr, der er tættest på os. Som bor sammen med os, og som skal lære at finde rundt og modstå alle farer i vores huse og lejligheder. Hvorfor må man gerne bide i sit tøjdyr, men ikke i fars hjemmesko, og hvorfor er det i orden at bruge kradsetræet, men ikke sofaen? Her møder vi igen nogle af de gamle hvalpekuld og ser, hvad der er blevet af dem.</desc> <icon src="http://images.yousee.tv/pics/150377958/1440x1080.jpg"/> <category lang="da">Fakta</category> <category lang="da">Dyr og natur</category> <episode-num system="xmltv_ns">25.27.</episode-num> <credits lang="da"/> <video lang="en"> <quality lang="en">HDTV</quality> </video> </programme>

@dane22 said:
Jo, måske…

Korrekt, det bliver aldrig helt korrekt mht. season. Det bevirker dog, at optagelserne gemmes i samme mappe og ikke i en separat mappe pr. afsnit. Jeg har ændret det lokalt og syntes det giver et bedre overblik. Det er nok “smag og behag” =)

@mm98 said:
Jeg har ændret det lokalt og syntes det giver et bedre overblik.

Det kan du jo have ret i :wink:

Har lavet denne her, men ingen ETA, da jeg er temmelig booked med andre kodeting pt.

/T

Jeg har haft tænkt på om man ikke kunne lave et opslag på en tv info service som f.eks. thetvdb, trakt.tv eller lignende til at slå op hvilke sæson og episode der er tilsvarende for total episode nummer. Desværre er jeg selv ret hængt op for tiden, men tror muligvis det ville kunne gøre det.

Jeg har oprettet en pull request på Github. Fixer season / episode som beskrevet i min tidligere tråd.

Er “grøn” mht. Phyton … men det virker :wink:

Tilføjer sub-title node, hvis description starter med parantes. Denne indeholder normalt specifik episode tekst.

Hvis programmets titel findes i sub-title, så fjernes/trimmes denne.