@dane22 said:
Vi henter kanal listen ned først, og derefter EPG for hver enkelt kanal i små klumper, for ikke at belaste YouSee’s server unødigt.
Det har du fuldstændig ret i. getChannelInfo() indlæser alle program info for alle kanaler in-memory. getChannelInfo() afslutter først, når alle programmer for alle kanaler er indlæst. getChannelInfo() afslutter med følgende log linje *** Ending fetch of Program Info ***
Det betyder også, at alle “request” burde være samlet i loggen, da alle JSON requests håndteres af hhv. getChannelsList() og getChannelInfo(). Disse 2 kald eksekveres først, hvorefter resten af doCreateXMLFile() eksekveres.
Dette burde vel også betyde, at alle (json) requests logs burde være samlet først i logfilen og alle episode debugs burde komme efterfølgende - korrekt?
Linje 3115: (episode debug) … Hvordan kan den dette, når *** Ending fetch of Program Info *** (linje 3116) ikke er logget endnu (eksekveringen ikke færdig endnu) 2017-05-16 04:32:11,110 (7fda73d11700) : DEBUG (__init__:186) - Missing episode info for "I godt selskab: Dyreværnet", so adding dummy info as 0:0
Linje 3116: (getChannelInfo afsluttes … what!?) 2017-05-16 04:32:11,110 (7fda71e29700) : DEBUG (__init__:280) - *** Ending fetch of Program Info ***
Linje 3117 (episode debug) 2017-05-16 04:32:11,112 (7fda735f5700) : DEBUG (__init__:186) - Missing episode info for "Zoo 5:8", so adding dummy info as 0:0
*** Ending fetch of Program Info *** burde være afsluttet, før programs/episodes bliver parsed.
Hej, sad og læste lidt om EPG guide / PLEX og så guiden om hvordan man skulle gå frem, men lige et dumt spørgsmål,
omkring (fra guiden)
Opret DVR>Derefter skal du vælge DVR, og trykke på “DVR Setup” knappen>Vælg derefter den ønskede DVR,
Jeg har ingen DVR lige nu men ville bare have en EPG guide på mine live tv kanaler via plex men måske har jeg misforstået denne EPG guide, er måske ikke til live tv ? hvis man skal have noget hardware DVR, hvad skal man så købe som er godt / fungere ?
@Peter@2017 said:
Hej, sad og læste lidt om EPG guide / PLEX og så guiden om hvordan man skulle gå frem, men lige et dumt spørgsmål,
omkring (fra guiden)
Opret DVR>Derefter skal du vælge DVR, og trykke på “DVR Setup” knappen>Vælg derefter den ønskede DVR,
Jeg har ingen DVR lige nu men ville bare have en EPG guide på mine live tv kanaler via plex men måske har jeg misforstået denne EPG guide, er måske ikke til live tv ? hvis man skal have noget hardware DVR, hvad skal man så købe som er godt / fungere ?
EPG’en er bundet op imod TV-tunerens kanaler. Det er ikke muligt at få fremvist EPG’en/TV-Guide uden en TV-tuner i Plex, da kanalerne ikke er konfigureret i Plex.
@Peter@2017 said:
omkring (fra guiden)
EPG’en er bundet op imod TV-tunerens kanaler. Det er ikke muligt at få fremvist EPG’en/TV-Guide uden en TV-tuner i Plex, da kanalerne ikke er konfigureret i Plex.
@Peter@2017 said:
hvis man skal have noget hardware DVR, hvad skal man så købe som er godt / fungere ?
Jeg har selv en HDHomeRun EXPAND, hvilket er en netværks tuner - hvor du forbinder antennestikket og et CAT5 netkabel (normalt netværkskabel) til routeren eller switchen.
Derved har jeg muligheder for at vælge kanalerne (ukrypterede) overalt på netværket f.eks. PC, tablet og mobil. De fleste programmer og apps kan bygge en TV guide ud fra dette. Plex kan også finde denne tuner. Med lidt ekstra software (DVBLink Server), så kan jeg også se kanalerne via normalt mobil data (3/4G) f.eks. i udlandet. Hvilket man også kan via Plex, når tuneren er forbundet.
@Peter@2017 said:
hvis man skal have noget hardware DVR, hvad skal man så købe som er godt / fungere ?
Jeg har selv en HDHomeRun EXPAND, hvilket er en netværks tuner - hvor du forbinder antennestikket og et CAT5 netkabel (normalt netværkskabel) til routeren eller switchen.
Derved har jeg muligheder for at vælge kanalerne (ukrypterede) overalt på netværket f.eks. PC, tablet og mobil. De fleste programmer og apps kan bygge en TV guide ud fra dette. Plex kan også finde denne tuner. Med lidt ekstra software (DVBLink Server), så kan jeg også se kanalerne via normalt mobil data (3/4G) f.eks. i udlandet. Hvilket man også kan via Plex, når tuneren er forbundet.
Hej igen, hvad nu hvis jeg ikke har et ant stik men kun cat5, hvor jeg får mine tv kanaler, kan “HDHomeRun EXPAND”
stadigvæk bruges til plex live tv DVR og hvor får jeg EPG guiden fra ?
Tak for et godt plugin. Jeg er på Stofa, men kan mappe alle kanaler og det virker fint.
Har dog et enkelt problem, der vises ikke billeder når jeg bruger klientprogrammet på Android telefon eller Android TV.
Det virker fint i PLEX windows klienten.
@Peter@2017 said:
Hej igen, hvad nu hvis jeg ikke har et ant stik men kun cat5, hvor jeg får mine tv kanaler, kan “HDHomeRun EXPAND”
stadigvæk bruges til plex live tv DVR og hvor får jeg EPG guiden fra ?
Dvs. at du har TV via internettet? … Det kan HDHomeRun ikke håndterer. Det kræver DVB-T\C\S (T = hus antenne, C = kabel-tv, S = satellit). Plex kræver DVB-T(2) eller DVB-C i EU. Begge kommer via et antennestik. Plex skal have et gyldigt TV-signal for at virke mht. DVR og TV-Guide.
Europe, Australia, Africa, Asia (DVB-C/DVB-T/DVB-T2) The following DVR tuner devices are supported in regions where signals use the DVB-C, DVB-T, or DVB-T2 formats, such as Europe, Australia, Africa, and Asia. This refers to compatibility with the system running Plex Media Server. support.plex.tv/hc/en-us/articles/225877427
mm98<, ja jeg har bare TV via internettet, så kan forstå at HDHomeRun ikke er min løsning, men kan ikke helt se om der så ikke findes nogen løsning da plex “skal” have et alm ant signal for at virke, incl DVR/TV guide ?
tak for din hjælp /svar…
Dette er ikke noget som mit plugin styrer, så der skal du nok spøre i Android klient forumet, men ville mene det er et klient problem
Hej igen, og tak for dit svar. Jeg tror nu det sker fordi dit program henter store billeder. Jeg prøvede at sætte et link til et mindre billede ind i xml filen: http://images.tvguide.dk/4614/200px/200px_127132414305f1aa6f4b3093d54bb11228f363ad4a22452017-08-263016b78326ae384d2ebcc60c00715d576a7.jpg
i stedet for:
Og det virker. Er der mulighed for at ændre i dit script så den henter mindre billeder? Umiddelbart vil jeg tro der er i nedenstående linie, men aner ikke hvad der skal ændres
poster = Program[‘imageprefix’] + Program[‘images_fourbythree’][‘xxlarge’]
Håber du kan hjælpe, da det vil gøre programmet perfekt for mig (og sikkert andre som bruger klient programmer)
@dane22 said:
Er det noget du evt. kunne kigge på, da jeg er temmelig optaget pt. med WebTools?
Selvfølgelig. Jeg prøver at opdaterer scriptet lokalt, for at lave diverse test. Så vi er sikker på, at der ikke er andre udfordringer med dette. Hvis ændringen er OK, så opdaterer jeg scriptet i morgen (er lidt “hængt op” i dag).
Jeg kan se, at @PeterKvist’s billede er 211x300. YouSee har følgende formater:
“xxlarge”: “1440x1080.jpg”,
“xlarge”: “960x720.jpg”,
“large”: “713x535.jpg”,
“small”: “156x117.jpg”
Så skal vi helt ned i small, hvilket er meget lille. Sidder selv på en 4K monitor og billederne bliver meget “grumset”. Tror vi skal have lavet en ekstra indstilling, så man evt. selv kan vælge thumb størrelsen.
@PeterKvist har du kendskab til, hvor dette plugin er placeret på din NAS/PC? Så kunne du evt. prøve at ændre xxlarge til small. Hvorefter du tvinger en ny oprettelse af XML filen?