DVR og EPG

Tja…Er nu released, og @mm98 kode spiller maks, da mine posters i guiden nu ser grimme ud (Lav res)

Når det så er sagt, har jeg statigvæk ingen posters på min Android!

Så der skal nok graves lidt mere i dette

Og har fundet problemet…

Det er et Plex problem, så off for at fortælle dem dette

Hej er der nogle af jer skarpe hoveder.
Der kender til en måde, hvor på man kan ændre xml filen, så den stemmer overens med min program række. Da plex dvr pt. Ikke kan deles. Og jeg vil gerne dele min tv pakke med min gamle mor. Da hun kun har stue antenne. Pt bruger jeg hdhr viewer2 til hende. Men epg delen virker kun på de kanaler som, ligger på det rette sted i xml filen.

Rækkefølgen kommer fra YouSee API, og ikke noget vi styrer

Ok tak for svaret.

Jeg er ny plexbruger og er vil bruge det til min hdhomerun, så jeg kan se tv på farten.
Jeg har Waoo tv som udbyder.
Er det korrekt at jeg kun kan se enkelte kanaler fordi epg ikke kan finde alle kanaler? Man kan altså ikke starte de enkelte kanaler manuelt? Det virker underligt at der ikke er en form for manuel start af kanalerne uden epg.

Kan jeg bruge epg-dk plugin til waoo, eller burde det ikke virke til waoo også? Jeg har kun pakke to, så vil tro yousee har de fleste af disse kanaler også.

Hvis de samme kanaler findes til Waoo, som til YouSee, så kan du godt benytte YouSee guiden.
Kanaler der mangler vil dog ikke kunne ses

Hej Dane22
Tak for svaret. JEg prøver at følge guiden.

Jeg er igang med at optage sofia den første til min datter. hvordan styrer man at de ikke altid starter på engelsk ?
hvilke application på mac computer er bedste til at editere optaget shows, altså fjerne dele før og efter showet og reklamer, samt fjerne uønsket sprog ?

@martinbjerregaard said:
Jeg er igang med at optage sofia den første til min datter. hvordan styrer man at de ikke altid starter på engelsk ?

Hvad mener du?

hvilke application på mac computer er bedste til at editere optaget shows, altså fjerne dele før og efter showet og reklamer, samt fjerne uønsket sprog ?

Ikke MAC bruger, men mon ikke HandBrake kan hjælpe dig her

På Mac cropper jeg med Avidemux - og komprimerer og vælger sprog med handbrake

@mm98 said:
Jeg har oprettet en pull request på Github. Fixer season / episode som beskrevet i min tidligere tråd.

Er “grøn” mht. Phyton … men det virker :wink:

Tilføjer sub-title node, hvis description starter med parantes. Denne indeholder normalt specifik episode tekst.

Hvis programmets titel findes i sub-title, så fjernes/trimmes denne.

Er det her ikke “gået i stykker” igen ?
Efter sidste clean install af min DVR service syntes jeg ikke det har fungeret med Season/Episode og kan ikke se hvorfor

@winddiesel said:
Er det her ikke “gået i stykker” igen ?
Efter sidste clean install af min DVR service syntes jeg ikke det har fungeret med Season/Episode og kan ikke se hvorfor

Det kommer meget an på, hvordan YouSee angiver disse tekster i deres feed (api). Nogle gange laver de dobbelt parantes - andre gange tager de titel med i parantesen m.m. Kan du give et konkret eksempel på en titel samt dato?

Ang. sæson / episode. YouSee medsender ikke altid sæson og episode i deres feed. Derfor er der ingen garanti for, at de er 100% korrekt. Hvis du kan give et eksempel, så tjekker jeg gerne dette =)

Kan se den pt. “fejler” på Chasing Classic Cars der kører på Discovery - den bliver pt. gemt som sæson 1 men er sæson 7

@winddiesel said:
Kan se den pt. “fejler” på Chasing Classic Cars der kører på Discovery - den bliver pt. gemt som sæson 1 men er sæson 7

Jeg kan se, at YouSee kun returnerer episode nr og ikke sæson nr. Derfor vil sæson altid blive 1. Dette kan ikke løses via EPG-DK plugin kode desværre.

Normalt indholde series_info både sæson og episode nr. adskilt via kolon. I dette tilfælde findes der blot et enkelt tal, som kan være sæson eller episode nr.

@winddiesel said:

Det er faktisk meget tilfældigt, om YouSee inkluderer sæson og episode nr. i dette felt. Jeg har tjekket diverse kanaler med serier og mange af disse indeholder kun et tal. DR1 “Herrens Veje” indeholder f.eks. “8:10”. Hvilket må være afsnit 8 af 10, da det er første sæson.

Et “segement” for et enkelt program - ser ud som nedenstående. Det er kun series_info som indeholder information, som kan benyttes til sæson og episode information.

Tak for hurtig forklaring

Generelt, så stinker deres API, og de er umulige at få kontakt med…

Længe leve monopolet…SIGH…

Er der nogen mulighed for at ændre EPG menuen fra de klodsede ikoner med underlige billeder til en “normal” liste EPG eller bare ikoner med TV logoet på, så det er nemmere at navigerer?

På nuværende tidspunkt er det noget rodet.

Nej…Dette er kontrolleret af PMS