Vast een domme vraag maar hoe voeg ik films toe aan “Movies”??
Ik heb nu mijn externe HDD toegevoegd onder “Video’s”. Dit ging heel simpel door “Add Source”. Maar als ik naar “Movies” ga dan krijg ik de volgende melding: “Sorry, No items have been added yet. Please check the Help Section for information on adding Movies and/or Tv Shows to Plex”. maar deze uitleg zegt dat ik naar “Movies” moet gaan en dat ik dan ook weer de knop “Add Source krijg, maar ik krijg daar die melding en dan kan ik niks meer doen”.
Ik snap er niks van. Ik wil graag mijn films onder Movies hebben aangezien ik daar alle info van imdb binnen krijg en ook daar pas .iso ondersteuning heb?
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Bedankt alvast!
Hoi!
Welkom nieuwe Plex gebruiker! Omdat deze vraag nogal vaak gesteld wordt, heb ik pas geleden een screencast gemaakt over het instellen van sources voor films en televisieseries:
[vimeo]7806652[/vimeo]
(Of bekijk op de Vimeo site voor groter beeld: http://vimeo.com/7806652)
Ik hoop dat het duidelijk genoeg is!
Goed bezig Sander!
Hey bedankt Sander! Heel duidelijk! Zo hadden ze het zelf bij Plex ook uit moeten leggen :D Ik ga het vanavond proberen! Bedankt!
Echt super handig die screen-cast!
Was al een eindje op weg, maar deed het toch net niet goed. Nu ziet alles er echt gelikt uit.
Sander1, bedankt voor de moeite!
Hoi Plex gebruikers,
Hier een nieuwe plex gebruiker en zeer enthousiast.
Het filmpje is inderdaad echt top, heb naar mijn idee gedaan wat er aangegeven wordt.
Heb voor de gein even getest met de film Avatar en hij komt keurig bij “Films” Alleen laat het plaatje en de tekst zien dat het “Lord of the Rings” is. Heb ik alsnog wat fout gedaan???
Ciao, Niels
Hallo Niels,
Je hebt naar alle waarschijnlijkheid niks fout gedaan. Het wil wel eens voorkomen dat voor een film niet (automatisch) de juiste titel wordt gevonden op IMDb. Dat kan als oorzaak hebben dat de benaming van je bestanden niet correct is (info), maar het kan ook zijn dat IMDb geen correct resultaat heeft gegeven op een zoekopdracht.
Je kunt films of televisieseries die niet goed worden herkend heel eenvoudig wijzigen. Om dat te doen:[list=1]
[]Ga naar Watch your Movies of Watch your TV Shows en selecteer de film of televisieserie die niet klopt;
[]Druk op de letter ‘c’ op je toetsenbord of houd de MENU-toets op je Apple Remote ingedrukt. Het context menu verschijnt;
[]Kies Movie Information in geval van een film of TV Show Information in geval van een televisieserie;
[]Er verschijnt een nieuw scherm met informatie en een aantal opties, kies voor Refresh
[*]Selecteer de correcte titel, of als de correcte titel niet in het lijstje voorkomt voor *Manual* en voer de correcte titel in om een nieuwe zoekopdracht te doen;
[*]Selecteer vervolgens de correcte titel en bevestig. Plex zal nu de nieuwe informatie ophalen.[/list]
Hoi Sander,
Dank je wel…Het is gelukt…
Ciao Niels
Hallo medeplexers,
Begin maar hier met mijn vragen aangezien deze wel bij dit topic aansluiten.
Ik heb moeite om een tv serie toe te voegen onder TV shows.
Ik heb een map movies, met daaronder een map movies en een map tv shows. In de map movies zitten (rara) mijn movies en onder de map TV shows de TV shows. Voor mij is dit logisch, maar niet voor plex, want die stopt de TV shows onder movies. Wat ik ook doe, ik krijg ze niet op de juiste plek.
Ik heb voor zowel de movies als de tv shows een aparte lokatie ingevoerd, zonder resultaat.
Wat ik ook heb is dat bepaalde films steeds dubbel in het overzicht komen. Dit zijn de films die niet via IMDB worden gevonden en die ik dan zelf alsnog koppel. Als ik dan alles heb ingevoerd en de database is gekoppeld staat de volgende keer na het opstarten van plex dezelfde film weer helemaal kaal (en met een verkeerde naam) in de lijst, terwijl de met de hand aangepaste er ook nog staat. Ik wis dan de overbodig uit de bibliotheek, maar hij blijft terugkomen. Aan de naamgeving van de map met filminhoud kan het volgens mij niet liggen; ik hou hier de IMDB naamgeving aan.
Hopelijk weet er iemand raad.
Movies<br />
Movies <-- Dit is de map dit je opgeeft voor de source voor je "Movies". Als elke film in z'n eigen map staat (wat voor mijn gevoel het beste werkt) vink je "Use Folder Names For Lookups" aan<br />
The Big Lebowski (1998)<br />
the-big-lebowski.mkv<br />
the-big-lebowski.srt<br />
Bubba Ho-tep (2002)<br />
Bubba.Ho-Tep.2002.720p.mkv<br />
The Dark Knight (2008)<br />
The Dark Knight 2008.mkv<br />
Jennifer's Body (2009)<br />
Jennifer's Body.mkv<br />
Jennifer's Body.srt<br />
Mulholland Drive (2001)<br />
Mulholland.Dr.avi<br />
...<br />
...<br />
TV Shows <-- Dit is de map dit je opgeeft voor de source voor je "TV Shows". De indeling in seizoenen en correcte benaming van elke aflevering (met SxxExx) is van groot belang!<br />
24<br />
Season 8<br />
24 - S08E01.mkv<br />
24 - S08E02.mkv<br />
...<br />
...<br />
Ashes To Ashes<br />
Season 1<br />
Ashes to Ashes - S01E01.avi<br />
Ashes to Ashes - S01E02.avi<br />
...<br />
...<br />
Season 2<br />
Ashes to Ashes - S02E01.avi<br />
Ashes to Ashes - S02E02.avi<br />
...<br />
...<br />
Season 3<br />
...<br />
Sander1 bedankt voor je reactie.
Zoals jij het laat zien heb ik het ook ingericht. Dit werkte tot gisteren niet, maarrrrrrrr, gisteravond startte ik Plex op en toen werd de map TV shows alsnog ingelezen.
Geen idee hoe en waarom, maar het klopt nu wel.
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.