Als je deze error op je tv via chromecast krijgt, dan is het eerste wat ik je kan aanraden je browser cache (incl. cookies) te legen dan wel te verwijderen. Dit loste voor mij een soortgelijk probleem op.
Dat heeft toch echt geen zin, het is random en erg eigenwijs! Ik heb het sinds gisteren op mijn rasplex, en alleen een vrij nieuw geplaatste aflevering, andere serie afleveringen speelt ie gewoon af, alleen die niet, niet thuis, niet elders, niet op m’n pc’s maar wel op m’n samsung… Ra ra hoe kan dat…
Rasplex die errors geeft is toch echt iets anders dan Chromecast die errors geeft.
In jouw geval is het verstandig om eens in de logfile(s) van de plex media server (of rasplex) te kijken of je daar terug kunt vinden wat het probleem is. Het zou maar zo kunnen dat het een codec-issue betreft. Een codec die de plex transcoder (ffmpeg) niet (goed) ondersteund, maar je samsung tv wel.
Eh, je bedoelt mijn samsung telefoon!!! maar na heel wat heen en weer gedoe, van optimizen (wat geen drol uitmaakte) vond hij (rasplex) opeens een tweetal geluidssporen. Willekeurig gekozen audiospoor deed het eerste van drie gelijk afspelen, daarna, speelde alle drie af, onbegrijpelijk. De optimized versie had ik niet eens gekozen. Blijft toch soms een raadsel hoor, honderd keer op refresh en er komt geen ondertiteling bij, en nadat je de desbetreffende aflevering hebt gezien, blijkt dat ie een ondertiteling heeft gevonden. Of hij vind een ondertiteling die hij acht goed te zijn, terwijl het van een hele andere serie/film is, of hij loopt voor of achter. Wat ik wel jammer vindt is dat je met afstandsbediening en apps ed. weinig controle over de ondertiteling hebt. Ik heb maas een vs/international toetsenbord aan de rasplex gehangen, dan moet ik wel er naar toe om de ondertitels aan te passen, is vaak een heel gedoe… Maar ik ben nog steeds positief over het resultaat van Plex. Hoe je het ook bekijkt, het blijft een krachtige combinatie.
Ps. op dat moment geeft de rasplex geen error, hij zegt even geduld, dat schermpje verdwijnt en dan niks…