Erg varierende snelheid video en niet synchroon geluid

Laatst heb ik een Mac Mini bij een vriend geinstalleerd en hij heeft steeds problemen met afspelen van video. Zowel bij VIDEO_TS mappen als bij ISO bestanden als bij HD files (.mkv) blijft de film elke 5 minuten even hangen om vervolgens versneld in te halen. Binnen de kortste keren loopt ook het geluid niet meer synchroon.

Ikzelf heb dit fenomeen op mijn 2 jaar oude Mac Mini heel af en toe ook wel eens, maar dan zo eens 1x per 2 of 3 films en maximaal 1 seconde.

Bij voorbaat dank!

Groetjes,

Mario

er is wel iets meer info nodig om te kunnen achterhalen wat er aan de hand is.

wat zijn de cache instellingen bv.? draaien er andere programma’s die evt. in de weg kunnen zitten? waar staan de afgespeelde films opgeslagen? lokaal, wireless, ethernet?

zoals je ziet kan het nog aan van alles liggen …

Goeie vragen. Ik kom er niet dagelijks, dus dat moet ik even checken :unsure:

Wat ik wel al weet is dit: het betreft de 2,63 Ghz Mac Mini met de out of the box Snow Leopard installatie erop. Ikzelf heb Plex geinstalleerd, ook volledig standaard. Ik heb niks veranderd aan buffers of video-instellingen. Alle videobestanden komen vanaf de interne Mac Mini harddisk.

Ikzelf heb thuis een gelijksoortige opstelling (maar met een oudere Mac Mini en nog op Leopard draaiend). Ik heb echter een externe harddisk. Kan het zijn dat het slechter werkt wanneer de video komt vanaf de harddisk waar ook het OS zelf op staat? Wellicht zorgt een achtergrondtaak ervoor dat er een systeembestand op de HD nodig is waardoor de glitch ontstaat?

de interne HD is in principe de meest effectieve plek om films af te spelen. vaak kunnen er problemen ontstaan door het gebruikte protocol (smb, afp etc.) als er via het netwerk bestanden afgespeeld worden.

de mac mini kan het probleem niet zijn met z’n 2,63 GHz, dus de oorzaak moet ergens anders liggen.

ik zou, als je er weer bent, even goed kijken naar de video-instellingen in plex en ben ik wel benieuwd naar de manier waarop je het geluid hebt aangesloten. gaat er een optische kabel naar de receiver of direct naar de TV?

Gewoon met een audiokabel naar de TV, dus van kleine hoofdtelefoonplug naar witte en rode tulpstekkers.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.