Får ett felmeddelande när jag ska börja använda plex

Hej,

är helt grön på detta. Har precis installerat plex media server på min dator och öppnat det. Men när jag öppnar det så får jag upp att a problem has been detected with a core component of Plex meda server. De sa att jag skulle posta min log här och se om någon kunde hjälpa mig. Så jag ger det ett försök, attachar filen nedan.

Du får en massa errors när den ska ladda in plugins. Prova att totalt avinstallera PlexServern, inkl mapparna i Biblioteksmappen. Installera igen och se om du får samma sak.

Har du kollat Skivbehörigheterna med Skivverktyget?

Just det där felet är klassiskt om du har skadade versioner av framwork.bundle och system.bundle. Kenjons metod ovan funkar, men det kan räcka med att bara ta bort de två jag nämnde.

Har tagit bort Plex nu och ska pröva ladda hem det igen. Jag har Mac om det kan vara till någon hjälp. Har redan tagit bort det ett par gånger dock. Men problemet verkar kvarstå.

får precis samma felmeddelande när jag avinstallerat plex och installerat det igen.Plex Media Server.log (2.1 MB)

Den lilla plex-ikonon upp i fönstret står bara och snurrar på "Starting" hela tiden. 

får precis samma felmeddelande när jag avinstallerat plex och installerat det igen.attachicon.gifPlex Media Server.log

Den lilla plex-ikonon upp i fönstret står bara och snurrar på "Starting" hela tiden. 

Vad gjorde du då du "avinstallerade" Plex? Tog du bara bort .app-filen från Applications?

Ja jag tog bara bort filen och tömde sedan papperskorgen.

Ja jag tog bara bort filen och tömde sedan papperskorgen.

Ok, då har du inte tagit bort de grejerna som kan ställa till det. Läs här var du hittar filerna du ska ta bort: https://plexapp.zendesk.com/hc/en-us/articles/201119258-Resetting-System-and-Framework-bundles

Nu så! Tack, nu kan jag lägga till folders. Stort tack!!

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.