Fejl i Bibliotek + div

God eftermiddag folkens

Jeg er temmelig ny i Plex, men er temmelig begejstret for det :)

Dog er der nogle "buts" jeg godt kunne tænke mig at få løst.

Lige nu kan den ikke finde hele mit bibloitek, som jeg har liggende på min Pc. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for at få den til at finde alt..? langt det meste ligger som MKV filer.

Derudover skriver den ikke altid rigtigt i titlerne, kan jeg manuelt ændre det et sted?

Jeg beklager hvis det ovennævnte allerede er blevet spurgt om 117 gange, men jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle starte med at søge på...

Og jeg får garanteret yderligere spørgsmål efterhånden som jeg bliver mere kendt med programmet :)

Håber i kan hjælpe mig :)
Mvh Morten.

Lige nu kan den ikke finde hele mit bibloitek, som jeg har liggende på min Pc. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for at få den til at finde alt..? langt det meste ligger som MKV filer.

Derudover skriver den ikke altid rigtigt i titlerne, kan jeg manuelt ændre det et sted?

Sørg for at navngive filerne korrekt

Davs Morten, og velkommen til Plex.

Som T'hain Esh Kelsh ganske rigtigt siger, er det et spørgsmål om at navngive sine filer korrekt, og han/hun linkede til et supportsite for Plex, men da dette er på engelsk, og du spurgte i det danske forum, så......

Film og TV serier:

Du har en hard disk, som evt. ser ud som flg:

c:

Mine medias

film                                                                                                                                                              <------------ Dette bibliotek skal du vælge som roden af et "Movie" film bibliotek i Plex

Tegnefilm                                                                                                                                          <------------ Dette behøves ikke, men gør det nemmere for dig at overskue

Alladin (1992)                                                                                                                          <------------ Filmnavn med årstal i parantes. Bruges af agenterne i Plex til at identificere filmen

Alladin.720p.noget mere.mkv                                                                                        <------------ Filmen

Alladin.720p.noget mere.da.srt                                                                                      <------------ Undertekst, som SKAL være navngivet 100% som filmen, incl. store/små bogstaver. samt tilføjet .da så den

genkendes som en dansk undertekst

Happy Feet Two (2011)

Happy.Feet.2.2011.superrip.mkv

Happy.Feet.2.2011.superrip.da.srt

tv-serier                                                                                                                                                        <------------ Her skal du pege på til et TV bibliotek

Game of Thrones                                                                                                                               <------------ Navn på TV serie

Season 01                                                                                                                                <------------ Sæson nummer

Game.Of.Thrones.S01E01.noget.mere.mkv                                                                  <------------ Selve TV episoden....bemærk SxxEyy som er påkrævet

Game.Of.Thrones.S01E01.noget.mere.da.srt                                                               <------------- Undertekst

Generelt, så skal du også undgå danske specielle bogstaver i fil navnene, som æøå

mvh

Tommy

Tak for svarene, det er egentlig også det jeg har kunne søge mig frem til..

Men alligevel synes jeg ikke det virker optimalt..  :unsure: 

Jeg har f.eks alle 5 sæsoner af The walking dead, og alle 5 sæsoner bliver listet korrekt, pånær sæson 3. Den hedder "Sæson 32" i plex biblioteket.. (jeg er klar over at det er et af de mindre problemer, men vi ved alle hvor lækkert det er at have ens filer korrekt sorteret  :wub:

Derud over har jeg i en af mine film mapper 234 titler (ALLE orginale titler på Engelsk) Alligevel finder Plex kun 2....
I en anden mappe har jeg 127 titler, hvor den finder de 125 af dem.. 

Alle titler, er som skrevet orginal titlerne, og inden i mapperne er der kun MKV samt srt fil.

Mvh Morten.

Luk Plex ned.

Slet indholdet af dit log bibliotek

Start PLex....

Scan folder der ikke virker

Zip hele log dir, og upload denne zip

/T

Jeg fandt fejlen :) Det var desværre en fejl 40, i form af at jeg ikke var klar over at Plex ikke læser ISO filer.. :) 

Så er min eneste fejl sådan set at alle 5 sæsoner af the walking dead bliver listet korrekt, pånær sæson 3. Den hedder "Sæson 32" i plex biblioteket..

Jeg synes ikke lige at kunne se en mulighed hvor jeg kan ændre det manuelt?

Du kunne evt starte med at vise mig den nøjagtige fil struktur, startende fra roden af dit TV-Show library, og ned til en af filerne i season 03

/T

Den er som sådan ret simpel

Serier/The Walking dead/Season 3/XXX

Alle andre serier er lagt op på nøjagtig samme måde, og jeg har tjekket for stavefejl, samt prøve at skrive "Season 3" igen..

Den viser fint alle afsnit i mappen, det er kun navnet der fejler.. ?

Den er som sådan ret simpel

Serier/The Walking dead/Season 3/XXX

Alle andre serier er lagt op på nøjagtig samme måde, og jeg har tjekket for stavefejl, samt prøve at skrive "Season 3" igen..

Den viser fint alle afsnit i mappen, det er kun navnet der fejler.. ?

Okay.....Jeg prøver igen....

Du kunne evt starte med at vise mig den nøjagtige fil struktur, startende fra roden af dit TV-Show library, og ned til en af filerne i season 03

/T

Meget gerne med et screendump......

Og jeg har ALTID mine sæsoner navngivet som Season XX, og ikke som Season X

Så i dit tilfælde: Season 03

/T

Jeg kalder altid mine "Season 3", og det virker altid uden problemer.

Mit umiddelbare gæt er at du ikke bruger en database som har serier, til at indeksere, og det laver ged i den. Jeg bruger TheTVDB.com og tjekker altid hvad de kalder dem, inden jeg navngiver.

Jeg har blot oprettet en ny mappe og kopieret indholdet til den nye mappe ^^ Så simpelt :D

Den hedder nøjagtigt det samme, og nøjagtigt det samme indhold er kopieret over i..

■■■■ it.. Det virker  :rolleyes:

Tusinde tak for hjælpen :) Ser frem til at få rodet lidt mere med det.. 

Nu skal jeg blot have styr på internettet op til TV`et, da den wifi forbindelse der er, ikke er kraftig nok til 1080p...

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.