Jag har precis skaffat mig plexappen för min Netgear NAS server.
Jag har skapat två bibliotek, ett för filmer och ett för serier.
Men Plex vägrar lägga till alla avsnitt och säsonger när jag försöker. Säsongerna ligger i enskilda mappar, te x.
The Big Bang Theory / The Big Bang Theory S01
Samt att jag inte får med alla mina serier, jag kan se dom när jag går in i serier mappen och klickar på "På Mapp" som ligger till höger om listvyn, men jag får inte upp dom när jag försöker skanna igenom allting.
Vad kan det vara som jag gör fel?
Ursäkta om det är luddigt eller konstigt skrivet, fråga gärna så skall jag kanske reda ut det mer vad det är jag har problem med.
Råkade ut för något liknande, men det var helt och hållet mitt eget fel. När jag skapade ett nytt bibliotek på servern, valde jag felaktigt film som kategori och inte TV serier. Då fick jag ett liknande fenomen som du. Kan du har gjort samma miss som jag?
Där hade vi felet! Får bli ett par timmar med att packa upp allting har har på NASen. Varför har detta tagits bort? Kan man på något sätt få det att fungera själv?
Där hade vi felet! Får bli ett par timmar med att packa upp allting har har på NASen. Varför har detta tagits bort? Kan man på något sätt få det att fungera själv?
Tackar så hjärteligt för hjälpen iaf!
Det togs bort för något år sedan. Det finns flera anledningar, en är att det är ett proprietärt fil-arkiveringsformat. Ett annat är att det inte är ett videoformat :)
Om man absolut inte kan leva utan RAR-supporten så finns det två sätt att gå:
1. Installera ett monteringsprogram som virtuellt packar upp filerna. Det finns dock bara till Mac vad jag vet.
2. Använda XBMC istället.
Personligen tycker jag det är dags att man slutar använda RAR-filer. Det finns program som automatiskt packar upp det åt en. ;)
Det togs bort för något år sedan. Det finns flera anledningar, en är att det är ett proprietärt fil-arkiveringsformat. Ett annat är att det inte är ett videoformat :)
Ok det sista kan jag hålla med om, att anledningen skulle vara att RAR är ett proprietärt fil-arkiveringsformat är dock nonsens.
RAR *kompremeringssalgoritmen* är skyddad under en copyright stämmer, men *uppackning* faller under en speciell UnRAR licens som egentligen är samma sak som ren Public Domain men med brasklappen att man inte får använda källkoden i ett försök att skapa en RAR-kompatibel arkiverare.
1. Installera ett monteringsprogram som virtuellt packar upp filerna. Det finns dock bara till Mac vad jag vet.
2. Använda XBMC istället.
1. Finns alternativ för de flesta Unix-baserade plattformar. Se föregående post.
2. Du kan inte mena att XBMC skulle vara ett alternativ till PLEX, eller hur ;)
Läste du inte min post? Du har ju missat …./Season 1/.….
Eller rättare sagt så ska han döpa om mappen som heter "How I Met Your Mother S01" till "Season 1". Jag vet att det oftast fungerar att inte döpa om, men ibland så blir det för jobbigt för Plex att lista ut vad som hör till vad. Så därför rekommenderas den officiella namngivningsstandarden.
Jag tackar verkligen för den hjälp jag fått, problemet var att jag hade allting som inte kom upp nerpackat i .rar fortfarande. Jag har inte behövt döpa om något än sålänge med /Season 1/ såvitt jag har sett. Det har räckt med att packa upp.
Har kollat lite efter något program som kan packa upp virtuellt som D'ni dweller tipsat om men inte hittat något till Windows 7.
Hej undrar varför jag inte får med några omslag när jag söker på filmerna och ingen info heller .fast söker jag på en film så kommer den upp med tittel men väljer jag den så hämtar den inget omslag eller info.någon som vet hur man ska gå till väga .
freebase och the movie database kan jag välja på i sökningen men inget hjälper