Film hakker og står stille

Da du for denne korte test ikke behøver at være på internettet, kan du koble din yousee router fra, og flytte den ind til dit tv

Nu skal jeg lige være sikker på jeg har forstået det korrekt :)

Jeg skal tage min mac og mit tv og sætte til min router, men min router skal ikke være på nettet?

Korrekt.....Din Yousee box lave flg. normalt.......Router til Internettet, DHCP Server, samt Switch og Firewall

Du skal her kun bruge funktionerne DHCP og Switch, så ingen grund til at være på internettet

/Tommy

Jeg har nu prøvet at tage mit tv og sætte det til min router via kabel og min mac til router via kabel.

Det gjorde bare at jeg ikke kunne få forbindelse til min plex server og derfor ikke rigtigt kunne teste det.

Sorry, men så har du tabt mig, og jeg kan ikke hjælpe mere....dette skulle have virket!

/Tommy

Men er det mig der er helt galt på den, eller skal der ikke være forbindelse til nettet for at man kan se sine film på plex serveren?

Der skal ikke være forbindelse, hvis du "bare" vil se en film på dit eget net

Jeg har nu snakket med yousee som står for mit internet. Min iMac som mine film kører på, har ikke det nye netværkskort som gør den ikke kan køre de hurtige forbindelser. Hvad der menes med dette er jeg ikke klar over, andet end den ikke kan køre med mere end ca. 27 Mbit selvom jeg har 50 Mbit.

Kan dette være skyld i jeg ikke kan få den til at sende det uden det hakker?

Jeg har nu snakket med yousee som står for mit internet. Min iMac som mine film kører på, har ikke det nye netværkskort som gør den ikke kan køre de hurtige forbindelser. Hvad der menes med dette er jeg ikke klar over, andet end den ikke kan køre med mere end ca. 27 Mbit selvom jeg har 50 Mbit.

Kan dette være skyld i jeg ikke kan få den til at sende det uden det hakker?

Tvivler, se evt denne her thread

Og jeg har faktisk taget fejl mht en ting.......

Når man bruger SmartHub på et Samsung TV, skal der være internet forbindelse, idet SmartHub "ringer" hjem hver gang den starter.

Ingen Internet = Ingen apps virker, herunder også Plex

Hej,

Jeg har et problem når jeg ser film på min plex server. Jeg er et Samsung smart tv hvor jeg har hentet plex appen, og en iMac som kører min plex server, altså er det også den filmene ligger på. Når jeg så ser film på mit tv kører det rigtig dårligt, det hakker og går i stå stort set hele tiden. Jeg har hurtigt internet så det kan ikke være derfor. Det kører trådløst.

Jeg har prøvet at se på de engelske tråde, men forstod ikke helt om der er noget man kan gøre. Jeg aner ikke hvad indstillingens skal stå på, så håber der er nogen der vil hjælpe.

Er afspilleren på tv´et sat op til "Direct play" altså uden trancoding? Hvis ikke kan fejlen skyldes at mediaserveren skal transcode filmen. Det samme gør sig gældende hvis filmen er i et format dit tv ikke kan læse.

Er det du oplever en konstant hakken i afspilningen eller bare at filmen stopper hele tiden og Buffer? (altså kører den fint og flydende imellem buffer perioderne)

Ehlz

I det engelske fora er der adskillige threads vedr. wireless og Samsung.....

Konklusionen er, at Samsung ganske enkelt ikke magter at levere ordentligt trådløs!

Så i med kablet :rolleyes:

/Tommy

måske at det ville være en ide for dig at invistere i sådan en bandit.

hvordan den virker, har jeg ingen ide om, men hvis du kan få nettet til at køre gennem strøm kablerne så skulle det være en løsning.

Mine forældre har løsning hvor de tilsluttet en wifi extenter gennem strømstikkene og det fungere fint.

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Netvaerksudstyr/350716/ICIDU-Homeplug-Starterkit-200-Mbps.html

edit. hvis du vælger denne løsning skal du være opmærksom på at den skal sidde tilsluttet direkte i stikkontakten.

Den må ikke være tilsluttet i en stikdåse, sådan var det i hvert fald med den mine forældre købte

du kan iøvrigt i yousee routeren slå firewallen fra under services.

Nogen andet jeg måske ville prøve er at slå port scanning fra samme sted.

Det får i hvert fald mit nettet til at fucke helt op hvis det er tilsluttet.

Plex - Netflix - Mit store TV - God mad - Så er min aften reddet  :D 

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.