Efter uppdatering funkar inget med srt fil att spela upp. den står bara och laddar. Om jag slår av srt filen så funkar filmen men ingen text. Allt fungerade innan uppdateringen. Hoppas nån kan hjälpa mig.
Hallå!
Vad uppdaterade du?
Jag installerade om PMS på min MacBook. Och efter det så fungerar det inte att spela upp med undertext…
Ok, men du nämnde att du uppdaterade något. Vad var det? Från vad till vad?
Jag tog bort nedladdningsfilen till PMS av misstag. Då laddade jag ner plex pånytt och installerade det. Så det är ingen uppdatering. Efter den nya installationen (0.9.7.12.407) så fungerar inte undertexter när jag försöker spela upp på ipad 2/iphone 4s. Varken svenska eller engelska texter.
Jag förstår.
1. Vilket operativsystem är det på datorn som du har installerat PMS på?
2. Om du går tillbaka till en äldre version, funkar det då? T.ex. 0.9.7.11 eller 0.9.7.10? Du kan ladda hem de äldre versionerna här: http://wiki.plexapp.com/index.php/Downloads#Plex_Media_Server_.28PMS_-_standalone_server.29
Jag har Mac OS X 10.6.8 lägger in lite mer info om datorn
Modellnamn: MacBook
Modellidentifierare: MacBook7,1
Processornamn: Intel Core 2 Duo
Processorhastighet: 2,4 GHz
Antal processorer: 1
Totalt antal kärnor: 2
L2-cache: 3 MB
Minne: 2 GB
Busshastighet: 1,07 GHz
Boot ROM-version: MB71.0039.B0B
SMC-version (system): 1.60f6
Serienummer (system): 45032HK4F5W
Maskinvaru-UUID: AEC96F4C-46AC-5F17-9127-A83A3C1215BA
Har prövat dom äldre versionerna men det fungerar inte heller. Vet inte om detta har nåt att göra med att det inte fungerar men jag byte från keynote till Word på datorn och i den vevan slutade texterna fungera. Har prövat att döpa texterna till Swe.srt eller Eng.srt men det fungerar inte. Texterna fungerar fint när jag spelar upp i PMC men på Ipad eller i Plex/Web får jag dessa felmeddelande.
Iphone/Ipad felmeddelande
Kan ej spela upp mediet
An unknown problem occurred
Plex/Web felmeddelande
[IOErrorEvent Type=”ioError” bubbles=false
cancelable=false eventPhase=2…
Fick precis allt att fungera! Genom 0.9.7.7 versionen så fungerar undertexten på alla mina filmer och serier! Tack för hjälpen
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.