Filmer laggar + kategorival

Fråga ett - När jag streamar över 3g/wifi till min HTC one / apple prudukter så funkar det hyffast klockrent ovasett kvalitet på videon. Dock, när jag försöker på en Samsung produkt så laggar det hela tiden, ungefär var 0.5 sekund. Vad beror detta på? Kan tilläggas att min plex server är hostad så jag använder inte applikationerna som finns till telefon och har ingen lust att göra det heller.

Fråga två - När du är inne i en mapp så kan man ju välja vad som ska visas, tex "alla" "nästkommande" osv. Som Default så visas ju "alla" Men jag vill ha "nyligt tillagda" som default. Går det att fixa?

Tack på förhand!

Fråga ett - När jag streamar över 3g/wifi till min HTC one / apple prudukter så funkar det hyffast klockrent ovasett kvalitet på videon. Dock, när jag försöker på en Samsung produkt så laggar det hela tiden, ungefär var 0.5 sekund. Vad beror detta på? Kan tilläggas att min plex server är hostad så jag använder inte applikationerna som finns till telefon och har ingen lust att göra det heller.

Fråga två - När du är inne i en mapp så kan man ju välja vad som ska visas, tex "alla" "nästkommande" osv. Som Default så visas ju "alla" Men jag vill ha "nyligt tillagda" som default. Går det att fixa?

Tack på förhand!

1. Samsungprodukt? Kan du ge något exempel? Och menar du att du inte installerat någon Plexapp på några enheter, utan försöker använda DLNA?

2. Nej, det går ej ändra idag.

Ja tex samsung s3/s4, Samsungs senaste platta. Nej jag har inte någon applikation alls. Utan jag har satt en adress på plex och bädat in i familjens hemsida. Vad just detta kallas vet jag faktiskt inte. Men mycket möjligt att det är DNLA :slight_smile:

Ja tex samsung s3/s4, Samsungs senaste platta. Nej jag har inte någon applikation alls. Utan jag har satt en adress på plex och bädat in i familjens hemsida. Vad just detta kallas vet jag faktiskt inte. Men mycket möjligt att det är DNLA :-)

Låter som du har bäddat in din Plex /web på din familjs hemsida och försöker spela upp filmer från webbgränssnittet direkt till dina enheter. Korrekt? Den webbklienten tror jag inte har samma fina stöd som Plexklienterna byggda för mobila enheter har gällande optimering för sämre uppkoppling. Men jag är ej helt 100% säker på det. Har aldrig hört någon göra det du gör :)

Det är precis så jag har gjort. Det funkar på htc och Apple produkter så som iphone, Ipad. Men just när det kommer till samsung så laggar filmerna och är omöjliga att se.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.