Filmer som inte finns i någon databas.

Hej!

Hur gör man om man har filmer som inte finns i någon databas och vill lägga till egen text/ljud och miniatyrer till dom?

Eventuellt bara vill att dom skall visas under biofilmer tillsammans med de andra scrapade filmerna?

Enkla lösningen: Vänta tills Plex 0.9 dyker upp :slight_smile:

Krångliga lösningen: Skapa en nfo-fil som innehåller den data som ska visas. Finns nån tråd i forumet som ger lite hintar om hur man ska göra. Skulle dock inte rekommendera det. Det är inte lätt och Plex 0.9 är inte allt för många veckor bort.

Tack så mycket.
Lite konstigt att denan funktion för att enkelt skapa egna teman inte finns än tycker jag.
50% av mina filmer finns inte i databaserna och eftersom de är VIDE_TS format
måste jag då spela upp en .vob i taget från "Filmer" mappen.. och de syns inte alls i Biofilmer-mappen.

Men du tror detta kommer bli bättre i 0.9 då?

Du behöver inte spela upp vob för vob. I stället för att gå in i Video_TS-mappen, ta fram kontextmenyn (c på tangentbordet eller håll in menu-knappen på apple fjärren) och välj "play" (eller vad det kan tänkas heta på svenska).

Rippar du dina filmer själv till VIDEO_TS? Använd [makemkv](http://www.makemkv.com/) i stället. Förlustfritt och du kan välja vilka ljud- och textspår du vill ha med.

Om tv-serier inte finns på theTVdb-sajten så är det bara att lägga dit dom där. Det är en öppen sajt, och lägger du dit infon där så kommer alla andra med samma serier dra nytta av ditt upplägg.

För att enbart få in filmer i “Biofilmer” så går det att lägga till dem manuellt. Ta fram kontextmenyn och välj “lägg till i biblioteket manuell” (eller liknande). Skriv in namnet på filmen, välj “klar” och sen väljer du genre.

Men jag vill ju ha kvar alla menyer och så vill kan kunna bränna tillbaka det till dvd om jag skulle bli sugen.
Går det med makeMKV också?

Ja, du kan få tillbaka strukturen mha TsMuxer. Jag har dock ingen erfarenhet av det programmet (eller vet om det ens fungerar på mac). Menyer går nog inte vad jag vet. Jag anser att en av fördelarna att göra mkv av DVDn är att man blir av med menyerna. Ljudspår och undertexter kan du lägga in i mkv-n och välja inifrån plex.

Ja, jag förstår att vissa vill bli av med menyerna.

Men det jag har i mitt biblotek är till 80% Musik-Dvd och Live-Dvd och då är det bra att kunna gå till menyn för att byta låt.

Visst kapitel ligger kvar i MKV, men det är skönt att kunna se låttitlarna när man browsar.

Varför inte göra .iso avbildningar om du vill ha kvar DVD-menyer?
Funkade iaf. på min gamla XBOX, har inte testat i PLEX, någon annan som testat? Dessutom smidigt om du vill bränna DVD:er.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.