Plex server publiceren

Hallo allemaal,

Ik weet niet of deze vraag hier al eerder is gesteld, ik kon hem niet vinden met de zoekfunctie.

In de plex media server wil ik mijn server publiceren maar telkens als ik dit probeer mislukt dit en ik weet niet waar het probleem zit.

Is hier misschien iemand die mij hiermee kan helpen?

Groeten,

Kevin

Je kunt al eens proberen om aan te vinken dat je een custom poort wilt gebruiken (bijv 32400).

Zorg er dan wel voor dat als je router dat niet automatisch forward dat je handmatig poort 32400 van buitenaf naar binnen naar je plex server forward.

Maw als je plex server op 192.168.1.5 zit dan zet je dus op je router dat poort 32400 > 192.168.1.5.

Daarna nog een keer op publish duwen :slight_smile:

Hallo Kevin,
Er kunnen volgens mij 2 dingen zijn waardoor het automatisch publiceren niet werkt:
[list=1][*]Een firewall of andere beveiligingssoftware op je PC of Mac voorkomt dat Plex Media Server met je router of met myPlex kan communiceren.
of:
[*]Je router kan niet overweg met UPnP of NAT-PMP auto-configuratie, of UPnP/NAT-PMP staat uit in de router, of de router heeft deze optie helemaal niet.
[/list]
Is punt 1 van toepassing, dan zou je kunnen proberen of het tijdelijk uitschakelen van de firewall (of andere beveiligingssoftware) helpt.
Is punt 2 van toepassing, dan zou je kunnen proberen meer details over je router en routerinstellingen te achterhalen, of handmatig in je router een port-forward aanmaken. Zie o.a. de [wiki](http://wiki.plexapp.com/index.php/MyPlex#When_Auto-Configuration_Fails) hierover.

Bedankt voor de reacties

Ik ga hier morgen even naar kijken en als het dan nog niet lukt zal ik dat hier weer posten:)

Groeten,

Het is nou helemaal gelukt dankzij handmatige port forwarding in mijn router.

Daarbij heb ik nu ook mijn raspberry pi zo ingericht dat ik de films op mijn tv kan stream.

Nou speelt hij wel mijn series af maar mijn films die ik digitaal heb gezet speelt hij niet af wat kan hier de oorzaak van zijn?

En bij mijn films heb ik netjes de nederlandse beschrijving, dit wil ik bij mijn series ook graag maar dit is mij nog niet gelukt.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Geen idee, heb geen raspberry pi dus. Naar GoogleTV, Macmini, IOS, Android, ATV2 werkt het in ieder geval prima.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.