Första vyn för mina mediesektioner har blivit galen

Hej

Jag vet inte vad som hänt, om det beror på handhavandefel eller någon uppdatering, men när jag väljer någon av mina sektioner TV, Film, Barnfilmer så är första vyn därefter enligt bifogad bild. Tidigare visades en vertikal lista över Alla objekt, Senast tillagda osv.

Vad och hur gör jag om detta så det blir som förut?

Tacksam för hjälp.

Jag håller sambo och/eller barn som “prime suspects” då det var ok innan jag åkte på tjänsteresa men förstört när jag kom tillbaka.

//Erik

Pil upp ger dig lite fler vyalternativ :slight_smile:

Hej

Det är just det som är problemet. Vid pil upp får jag upp inställningarna men det finns bara ett alternativ att välja i listan och det är medielista (det jag vill ha då tillhörande miniatyr ser ut som jag önskar) men inget förändras.

Jag har 3 datorer som ansluter till samma bibliotek och på samtliga ställen ser det likadant ut. Kan mediaservern styra hur det skall visas på klienterna? Jag tvivlar på att mina kära familj lyckats byta inställningar på alla 3 maskinerna.

//Erik

Uj. Skumt. Hmm… Har du testat starta om datorn och även testat starta om datorn som har huvudPMS:en, alltså den som de 3 datorerna strömmar från. För det ser ut som att det är något galet med den PMS:en. Du får inga omslag från den.

Till min vetskap så kan inte en PMS säga till Plex.app att det bara ska finnas en viss listtyp, men däremot så kan jag tänka mig att det där uppstår ifall man testar ett annat skin, och byter vytyp där, och sedan går tillbaka till MediaStream utan att byta tillbaka till standardvyn igen. Men just nu spekulerar jag bara i en massa saker för att se om du hajjar till någonstans… såsom att du kanske testat byta skin nyligen :slight_smile:

Jag har löst det (tillfälligt?!) genom pil upp och bräders bland ETT enda alternativ och trycka retur.

Borde det inte finnas olika typer av vyer att välja mellan? Just nu innehåller vylistan ett ynka alternativ.

Tack för hjälpen.

//Erik

Så lite så. Bara att fortsätta bombardera med frågor ifall det ärnågot du undrar :slight_smile:

Jag har flera alternativ i min film-sektion, så något är fortfarande underligt. För visst är det så att du använder PMM för att sätta upp din film-sektion, och inte något annat gammalt sätt?

Ja, PMM använder jag. Jag vet att det funnits fler förut men de försvann för ett bra tag sedan.

Om jag vill nollställa klienten men inta sabotera det jag har i PMM, vilken mapp skall jag då radera?

//E

Det är lite struligt tyvärr, så det tycker jag vi väntar med tills vi är helt utan ideér :slight_smile:

Testa köra detta kommando i terminalen:

<br />
sqlite3 ~/Library/Application\ Support/Plex\ Media\ Server/Plug-in\ Support/Databases/com.plexapp.plugins.library.db "delete from view_settings"<br />

Detta är vad jag erhåller efter att ha kört kommandot, se bifogad fil.

/E

I den listan tror jag att du bara ska ha ett val. Du måste gå in i filmlistan tror jag bestämt.

Det stämmer.

Nu är allt som det ska. Det är dock oklart vad som skett för att den första nivån under respektive sektion såg ut som på bilden i mitt inledande inlägg, dessutom på 3 klienter(?!).

När släpptes senaste uppdateringen till Plex?

Det kommandot jag bad dig köra är faktiskt en rensning av “view settings” som ligger i PMS databasen som faktiskt används av alla dina klienter. Så det förklarar saken =)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.