Problem med undertexter sedan uppdatering
Hej!
Jag uppdaterade Plex för ett par veckor sedan och har sedan dess haft problem med att undertexterna inte fungerar. Har även kört en clean install av Plex, det hjälpte inte.
Plex hittar undertexten, "Subtitles, 1/1" men den vägrar spela upp den. Har samma problem med flera filer och det fungerar utmärkt med VLC.
Någon som har koll på varför det inte fungerar?
atrus
April 8, 2011, 2:58pm
2
Tryck på “s”-knappen på ditt tangentbord =)
(det enable:ar undertexterna den hittat för avsnittet)
Gothia
April 12, 2011, 5:01pm
3
Hej,
jag har samma problem som barbapappa_86:
Uppdaterade från 0.9.1.13 till 0.9.2.6 och undertexter dyker inte längre upp.
Jag använder uteslutande mkv filer och till 99.9% rippar jag undertexten (svenska) tillsammans med själva filmen.
Har försökt följa diverse Plex-wikis och råd som givits i dessa utomordentliga forums (både på engelska och svenska) - Går tyvärr “bet”.
När jag trycker ner “M” syns det att det finns en svensk undertext - lampan för undertexten lyser - men den finns inte disponerad i själva filmen.
Tacksam för hjälp…
Tryck på "s"-knappen på ditt tangentbord =)
(det enable:ar undertexterna den hittat för avsnittet)
Alltid de enklaste sakerna man missar :) Tack!
Hej,
Jag använder uteslutande mkv filer och till 99.9% rippar jag undertexten (svenska) tillsammans med själva filmen.
Har försökt följa diverse Plex-wikis och råd som givits i dessa utomordentliga forums (både på engelska och svenska) - Går tyvärr "bet".
När jag trycker ner "M" syns det att det finns en svensk undertext - lampan för undertexten lyser - men den finns inte disponerad i själva filmen.
Tacksam för hjälp.................................
Har du prövat det Atrus föreslår?
Hej,
Har försökt följa diverse Plex-wikis och råd som givits i dessa utomordentliga forums (både på engelska och svenska) - Går tyvärr "bet".
När jag trycker ner "M" syns det att det finns en svensk undertext - lampan för undertexten lyser - men den finns inte disponerad i själva filmen.
Tacksam för hjälp.................................
Det fungerar om du gör en force update/refresh (shift + updateknappen) på ditt bibliotek i PMM.
Gothia
April 15, 2011, 10:06am
6
Det fungerar om du gör en force update/refresh (shift + updateknappen) på ditt bibliotek i PMM.
Tack för hjälpen, till Er alla - Med hjälp av Era råd och instruktioner, fungerar det igen !
qms
February 7, 2012, 3:57pm
7
Jag har problem med att undertexter (srt) till vissa avsnitt/filmer inte vill visas helt enkelt (iOS/Apple TV 2). De fungerar dock alltid i Plex-klienten på datorn.
Någon som vet vad detta beror på…?
system
Closed
December 20, 2019, 9:04pm
8
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.