Förvirrande med flikerna Filmer och Biofilmer

Varför finns fliken Filmer?
Jag funderar på en bättre översättning av fliken Video på engelska till nuvarande svenska översättningen Filmer. Då uppstod funderingen kring vad syftet är med fliken Filmer? Främst är det play-kanalerna som jag hellre hade placerat i TV-serier än att de ligger under Filmer. Och jag vill ha MTV under musik istf Filmer.

Egentligen har jag alltså två funderingar:
[list=1]
[*]Vad är syftet med fliken Filmer?
[*]Kan man placera ut SVT Play till TV-serier och MTV till Musik?
[/list]

Nej, du kan inte flytta plugins till någon annan sektion. På grund av gammal kod så ser strukturen lite märklig ut. En mer logisk indelning kommer i nästa stora uppdatering av Plex (version 0.9). Håll ut! :slight_smile:

Hej och välkommen till forumet!

Översättningen i Plex är helt klart galen stundtals. Problemet är att det finns ingen som vill lägga ned några större mängder tidpå det just nu på grund av att utvecklarna håller på att helt bygga om biblioteket. Alla sådana här saker som du efterfrågar kommer lösa sig automatiskt när 0.9.X släpps. Finns ingen timeline ännu, men det är nog inte allt för många veckor bort.

Tack för era snabba svar! (Jag läste de på direkten, men glömde svara er…)

Det låter ju spännande att en ny version är på gång! Bara att vänta och se hur det nya ser ut, så skickar jag nya frågor på det utseendet. :wink:

Hur stabilt ska Plex vara för att utvecklarna ska våga kalla det version 1? :slight_smile:

Det är ej utkommunicerat, så ingen utanför dev-gruppen vet ;)

När väntas 0.9 släppas?

har också irriterat mig över detta, fliken filmer borde heta Filhanteraren eller något.

Finns inget datum ännu. Tanken var innan årets ■■■■, men Elan fick för sig att lägga dit mer saker plus att det är svårt för honom att sätta deadlines då detta är ett hobbyprojekt. Spenderar bara tid på det vid lediga tillfällen.

Jag vet dock att det är på god väg.

Som referens till huvudfrågan kan jag säga att vissa skins har (om man har svenska som språk i Macen) har

“Filmer” och “Filmer” bredvid vadrandra. Det blev för mycket för mig så jag bytte huvudspråk på minin istället

hehe… Bring on 0,9 guys !! :lol: :blink:

Blir mer och mer förälskad i Plex ju mer jag använder det! Och just detta hoppades jag att det gick att fixa men men… får väl ge mig till tåls ett tag till. Skulle vara najs att kunna välja precis vad man vill ha i själva huvudmenyn… Tex kunna ha SVT play direkt där… Ja ni fattar, har säkert tagits upp många ggr. (ny här på forumet)

Det går lösa, men problemet är att du själv måste göra förändringen varje gång det släpps en ny version av Plex. Det är därför jag ger förslaget att ihärdigt invänta Plex 0.9 så ska vi se till att få översättningen rätt så snart som möjligt.

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.