Är nybörjare på Plex men har i ett par dagars tid pulat lite och lyckades få igång Playkanalerna för SVT, TV4 m fl efter hjälp här på forumet och den nedgradering av Flash som krävdes. Nu när jag satte på Plex igen är alternativet “Se på Filmer” (har för mig att det hette så) som tidigare var förstahandsvalet när programmet startade och där jag hade lagt in de olika Playkanalerna och länkar till min Filmmapp på datorn mm. Vet inte med mig att jag gjort något som kan ha orsakat försvinnandet men som det är nu så startar programmet på “Titta på biofilmer” med “app store” ovanför och “TV-serier” nedanför.
Vad kan det bero på och vad kan jag göra?
Kand et vara så att du körde 0.8.5 tidigare, och nu kör 0.9? Det har hänt rätt mycket mellan de två versionerna. I 0.9 sätter du upp dina film, tv-serier och Musik-sektioner i PMM (Plex Media Manager) som du hittar i Finder-menyn till vänster om din klocka. De sektioner du sätter upp där dyker upp automatiskt i Plex.
Installerade plug-ins hittar du numera under “Video Plug-Ins” eller någon av de andra två beroende på vilken typ av plug det är.
Det var tydligen som så att jag körde 0.8.5 - utan att veta om det. Fattar inte varför det var så eftersom jag hade för mig att jag laddade ner den senaste versionen. Testar lite till och återkommer om det strular - sorry och tusen tack för hjälpen!
This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.