Hej!
Jag funderar på att köpa en Mac mini och endast använda den som media spelare. Och tänkte då installera Plex Home Theater på den,
då min iMac står på dygnet runt med Plex Media server. Så Minin ska "streama" därifrån va min tanke om det nu funkar så? Är inte världsmästare på sånt här direkt ;)
Är det nån som har det så här idag och hur funkar allt, smärtfritt & felfritt hoppas jag? Eller är det bättre att satsa på att ha Plex Media Server på Mac Minin ja tänkt köpa
och även köra Plex Home Theater på den tillsammans kanske? Eller är det ingen ide alls att köpa en Mac Mini och använda den på detta sätt som ja tänkt kanske?
Kom gärna med både ris & ros ifall ni har det ang detta..
Är som sagt inte världsmästare på detta område.. Har idag Boxee Box som streamar från iMacen med hjälp av Plex Media Server och det fungerar både smärtfritt & felfritt
så länge filstorleken inte överstiger 8.2 Gig. Vet inte varför filer över 8.2 inte funkar, eller rättare sagt.. Det tar stopp då! Lite surt när man ser på en film i stor storlek och inte
får se klart filmen.. Kanske tom finns en lösning på det, vad vet jag?
Kan väl tillägga att ja tänkt att köpa den "snålare" varianten av Mac Mini med i5 DC på 2,5 GHz.
Och iMacen jag har idag är från 2011/12 med i5 den med..
Tacksam för svar och hjälp av mer kunnigt folk än mig så kanske jag är x antal tusen fattigare snart ;)