Geen geluid en dvd meer na herstart mini-mac

Ik heb op mijn mac-mini Plex geïnstalleerd en deze gekoppeld aan mijn NAS synolgy

sinds gisteravond heeft Plex de library samengesteld en was hier rond de middag vandaag mee klaar.

Hierna kon ik dvd bestanden gewoon afspelen en muziek afspelen werkte perfect.

tot dat ik zojuist de mac-mini opnieuw op startte en ik wel de muziek en alles zie staan in Plex maar als ik het af wil spelen er geen geluid meer is en geen dvd bestand meer kan afspelen.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen.

Zelfde probleem had ik van de week ook met mijn i-mac. dus aan de computer zelf kan het volgens mij niet liggen

Alvast dank voor jullie hulp!

Wat zie je in de mediamanager bij je films ? Allemaal uitroeptekens bij de plaatjes ? LIjkt mij dat je mini je syno niet meer ziet na een reboot …

In de mediamanager bij de films zie ik gewoon afbeeldingen. Ook in de music map staat een combi van plaatjes met en zonder.

Ik heb de indruk dat de verbinding er wel gewoon is.

Dank voor je antwoord.

hoi jules,

weet je zeker dat jouw probleem niks te maken heeft met de 10.6.8 OSX update?

deze update heeft een bug die er voor zorgt dat je, na het afspelen van DTS geluid, geen stereo mp3 geluid meer hoort totdat je reboot of je mini laat slapen en weer wakker laat worden.

wil je ff checken of dit ook bij jou het geval is?

dank voor deze uitleg. Ik vrees nu dat ik ook slachtoffer ben van deze OSX update. Wist al snel dat het niets met plex te maken had, want ook in andere mac progs had ik geen geluid. Vreemd was wel het volgende onder plex:
het navigeren tussen de menu's was zonder geluid (de kliks) maar kreeg wel geluid bij starten van een mkv bestand maar een item uit de videorubriek onder plugins was dan weer zonder geluid (vb plugin van De redactie. Mac mini in en uit slaapstand lost het op

Hoop niet dat deze bug ook in Lion zit….

ik weet niet of je het ondertussen zelf al gemerkt hebt, maar dat zit 'ie wel :(

Ai...

Werkt dat geintje met dat oude bestand terugzetten?

voor zover ik weet wel. ik wilde het eigenlijk vandaag zelf gaan proberen, maar mijn betere helft is nu met plex bezig ;)

[hier is alle info](http://forums.plexapp.com/index.php/topic/27787-lost-non-ac3-audio-after-upgrading-to-1068/page__p__178218__hl__1068__fromsearch__1#entry178218) te vinden over het terugzetten van de .kext

zojuist geprobeerd en het lijkt erop dat het werkt voor lion.

dit is wat ik gedaan heb:

AppleHDA.kext verwijderd uit /System/Library/Extensions/

daarna AppleHDA.kext gedownload en uitgepakt

in terminal, typ het volgende :

sudo chown -R root:wheel AppleHDA.kext

daarna kopiëren naar de Extensions map:

sudo cp -R AppleHDA.kext /System/Library/Extensions/

rebooten en daarna deed het geluid weer normaal ;)

This topic was automatically closed 90 days after the last reply. New replies are no longer allowed.