Har nu en fullt fungerande mediamaskin som uppdaterar med nya filmer och serier. En sak håller mig dock borta ifrån att aldrig lämna Plex, ljudet försvinner ibland efter uppvakning. Har burken varit i sömnläge nog länge så kommer det inte något ljud ifrån Plex. Det brukar oftast lösas med en omstart, men jag skulle gärna slippa problemet. Någon som har ngt tips på hur man kan lösa det eller är det ett känt fel?
Kör Lion på en 2010 Mac Mini med senaste officiella versionen av Plex.
Jag har samma problem som barbapappa har fast mitt ljud slutar fungerar om skärmsläckaren går in eller om jag pausar filmen och stänger av tv:n, samma sak om jag kör filmen i VLC.
sen har jag ett problem till, när jag uppgraderade till nya versionen av Plex, så fungerade allt klockarent men nu har jag fått ett stort problem, Plex vägrar att spela upp filmer med DTS ljud, vilket den gjorde för en vecka sedan och jag har inte ändra någon ting vad jag vet. Kör jag däremot filmen med DTS i VLC få fungerar den.
Är det någon som kan han en aning om vad felet kan vara så blir jag jätte glad!
Kan du öppna upp filmen i [Media Info](http://mediainfo-mac.en.softonic.com/mac) och klistra in resultatet här så får jag se vad du har för olika spår i filmen.
Så nu har jag kört en film som inte längre fungerar i plex, hoppas att jag får med den bifogade filen.
en fråga måste jag köra media info på mac minin eller fungerar det lika bra ifrån min macbook?
Det spelar ingen roll vilken maskin du kör Media Info från.
Det är ett känt problem att filmer med DTS-ljud kan råka ut för detta. Jag minns inte exakt, men jag tror det går arbeta runt problemet tills utvecklarna hittat en lösning. Starta om Plex, då ska ljudet komma tillbaka. Om inte, testa boota om Macen. Då ska det definitivt fungera. Om det nu är samma bugg som är inrapporterad.
Nej det är alla filmer som är med DTS eller .iso eller .img, kör jag en film som är i divx eller xvid så fungerar ljudet. finns det något jag kan göra? det fungerade innan!?