Ik had al Plex op mijn MBP. En dat werkt perfect. De films en series staan op een externe harde schijf.
Sinds gisteren ook Plex op mijn Mac mini. Die moet de MBP gaan vervangen als Mediaplayer. Maar op de Mac mini zie ik geen ondertiteling. Ik gebruik dezelfde externe harde schijf die ik ook gebruik voor mijn MBP.
Als ik via de MBP een aflevering uit een serie open, zie ik bij ONDERTITELING in oranje de tekst "GEEN". Dit betekent dat ik hier een keuze kan maken uit "GEEN" of bijvoorbeeld "NEDERLANDS" of "ENGELS".
Als ik via de Mac mini dezelfde aflevering open, zie ik bij ONDERTITELING alleen in zwart de tekst "GEEN". Ik kan hier dus geen keuze maken uit óf ik ondertiteling wil en zo ja, welke taal. Dit probleem doet zich ook voor bij andere series of films waar wel ondertiteling bij zit (en dus zichtbaar is via de MBP).
Tijdens het afspelen op de Mac mini zie ik ook rechtsboven geen 3 (afsluiten, beeldkwaliteit en ondertiteling) maar 2 icoontjes (afsluiten en beeldkwaliteit).
Plex bestaat grof gezegd uit twee compontenten, de server (PMS) en de client (Plex Home Theater, Plex Web etc.). Nu vermeld je alleen Plex, dus helaas niet welk component, maar ik krijg het idee dat je op de mini een nieuwe installatie van de PMS hebt uitgevoerd. Klopt deze aanname? En zou je misschien ook kunnen vertellen welke client je waar gebruikt om de media af te spelen?
M.b.t. de series specifiek, ik krijg het vermoeden dat de subtitles niet op de externe schijf erbij zijn gezet. Is dat correct?
Het gaat inderdaad om de PMS. Nu heeft afgelopen weekend iemand naar de serie gekeken waar het om gaat. Hij heeft binnen Plex gekeken - via Info - naar de bestanden en hij zegt dat er geen ondertitelingsbestand ingebakken zit en er is ook geen apart .srt bestand mee gedownload. Ik heb inmiddels een apart .srt bestand gedownload, maar het blijft een mysterie waarom de bestanden via de MBP wél ondertiteling laten zien en via de Mac mini niet. BTW: via VLC kijken (via Mac mini) leert ook dat er geen ondertiteling mogelijk is: ze zijn er gewoonweg niet. Geen ondertitelingsspoor